Podsumowanie roku 2010 w polskim handlu

Autor: dlahandlu.pl 24 grudnia 2010 09:37

Podsumowanie roku 2010 w polskim handlu

Rok 2010 zgodnie z zapowiedziami ekspertów rynku okazał się rokiem fuzji i przejęć. Jak określają to sieci handlowe stał się również punktem zwrotnym w postrzeganiu kanałów dystrybucji. Rynek handlu nowoczesnego nasycił się więc wszyscy gracze zwrócili się w kierunku mniejszych formatów, działających w centrach miast. Większość sieci stawia także na rozwój sprzedaży on-line.

W 2010 roku największych 15 detalistów otworzyło ponad 2 300 nowych sklepów.

Biedronka, Tesco, Carrefour licytuje się w planach rozwoju. Carrefour zamierza otwierać ok. 200 placówek franczyzowych rocznie. Liczbę otwarć chce podwoić Tesco, a Biedronka chce otwierać jeden sklep dziennie. Obecnie ma ich 1600, a planuje mieć 3000. Każda z tych sieci widzi dla siebie miejsce już nie w wielkich centracha handlowych, ale na osiedlach mieszkaniowych. Powstające tutaj sklepy mają mieć najwyżej kilkaset metrów. Aby wzmocnić swoją pozycję zarówno Tesco i Carrefour mogą być zainteresowane zakupem sieci Żabka od Penta Investement. Transakcja ma dojść do skutku w I półroczu 2010 roku.

Ocenia się, że ekspansja silnych sieci handlowych powoduje upadek sklepów handlu tradycyjnego, dlatego właściciele sieci z tego kanału umacniają swoją pozycję łącząc siły lub pozyskując kapitał od funduszy inwestycyjnych. W tym roku fundusze weszły do Organic Market, Zielonego Marketu oraz sieci Dino. W kategorii przejęć największym wydarzeniem było zgłoszenie zainteresowania ze strony Eurocashu spółką Emperia Holding. Jednak ze względu na zbyt niską, zdaniem zarządu Emperii, wycenę akcji do transakcji dotychczas jeszcze nie doszło. W tym czasie sfinalizowane zostało jednak przejęcie Aldika przez Emperię, oraz działu hurtowego CEDC przez Eurocash, sieci sklepów franczyzowych Spar przez Grupę Bać -Pol, sieci Livio przez Bomi oraz sieci Inter-Kram przez Eko-Holding.

Do znamiennych wydarzeń tego roku należała także aktywizacja sieci handlowych na rynku handlu on-line. Na przyszły rok otwarcie sklepu internetowego zapowiedziało Tesco.com. Bomi zaczęło korzystać ze sprzedaży przez internet za pomocą platformy a.pl i uruchomiło sklep w Olsztynie. Sklep fresh24.pl zamierza otwierać sklepy w kolejnych miastach a nawet wyjść za granicę. E.Leclerc zapowiada rozwój sprzedaży za pomocą sklepów on-line.

W Polsce w 2010 roku rynek ten ma mieć wartość 300 mln zł. A do 2014 roku jego wartość ma zwiększyć się dwukrotnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6812
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,99

  • Śr

    5,09

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.