Podwyżka akcyzy uderza nie tylko w browary, ale i w konsumentów

www.portalspozywczy.pl 11 grudnia 2020 12:57

– Każdy wzrost akcyzy uderza także w konsumentów, ponieważ to jeden z elementów, który wpływa na cenę produktu. Już w 2019 r., pomimo sprzyjających warunków pogodowych (upalne lato) sprzedaż piwa alkoholowego spadła w okresie styczeń – wrzesień w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej o 3,1% – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Jednym z problemów, z którym branża piwna musiała borykać się w tym sezonie, była podwyżka akcyzy o 10 proc. 

– Podwyżka akcyzy o 10% była ogromnym zaskoczeniem dla branży, bo po wielu miesiącach planowania 3% podwyżki, pod koniec roku ta cyfra się nagle zmieniła. Po jej ogłoszeniu musieliśmy skorygować nasze plany sprzedażowe i marketingowe, ponieważ zostały opracowane w oparciu o zapowiadaną wcześniej podwyżkę. Ten czynnik, w połączeniu z COVID-19, w naszym przypadku „zaledwie” wpłynął niekorzystnie na wyniki sprzedaży, jednak dla niektórych browarów oznaczało to nawet koniec ich działalności. Każdy wzrost akcyzy uderza także w konsumentów, ponieważ to jeden z elementów, który wpływa na cenę produktu. Już w 2019 r., pomimo sprzyjających warunków pogodowych (upalne lato) sprzedaż piwa alkoholowego spadła w okresie styczeń – wrzesień w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej o 3,1%. Podwyżkę podatku pogłębił więc problem branży, która ma ważny wpływ na gospodarkę, cały łańcuch wartości i miejsca pracy w Polsce – tłumaczył Igor Tikhonov.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6220

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.