Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Podwyżka i awans to dla Polaków najważniejsze formy wyróżnienia

Podwyżki, premie i awanse to według Polaków zdecydowanie najlepsze formy docenienia ich pracy przez przełożonych – wynika z najnowszego raportu Pracuj.pl. Według badań, rozwój kariery i wzrost zarobków są ważne szczególnie dla osób z młodszych pokoleń, często gotowych w tym celu do zmiany specjalizacji. Niezależnie od wieku, Polacy stawiają jednak wyraźną granicę między życiem prywatnym, a zawodowym.
Reklama

Od najmłodszych do najstarszych

Na rynku pracy obecne są cztery pokolenia pracowników. Do firm wkracza obecnie generacja Z (18-24 lata). Według prognoz generacja Y (25-39 lat) stanowi już blisko połowę Polaków aktywnych na rynku pracy. Generacja X (40-55 lat) to pokolenie rozwijające kariery po ’89 roku. Najstarsi baby boomers (56 lat i wyżej) – zbliżają się do wieku emerytalnego.
Jak pracownicy z tych czterech różnych pokoleń postrzegają kwestie kariery i awansów? Między innymi na te pytania odpowiada raport Pracuj.pl „Generacja dobrej kariery”.

Awanse i podwyżki bez konkurencji

Podwyżki, premie i awanse – to szczególnie istotne formy wyróżnienia kadry według pracujących Polaków. Badani przez Pracuj.pl, zapytani o najlepsze formy docenienia pracownika przez pracodawcę, w 90% przypadków wskazali podwyżki, w 86% premie, a w 82% - awanse. Zdecydowanie dalej za nimi znalazły się dofinansowania do szkoleń (61%) oraz pochwały przełożonego (54%).
Co ciekawe, posiadany wiek w większości wypadków nie miał istotnego wpływu na wskazania badanych. Największe różnice widoczne są w temacie awansów. Były one rzadziej preferowane przez najstarsze osoby (76% badanych w wieku 55+), a wyraźnie częściej – przez najmłodsze (88% w wieku 18-24 lat).

Kariera ważna, ale… bez przesady

Dokładnie połowa badanych przez Pracuj.pl (50%) twierdzi, że kariera jest dla nich ważna. Oznacza to, że są gotowi się dla niej poświęcać, ale przy zachowaniu tzw. work-life balance i poszanowaniu czasu prywatnego. Natomiast tylko 14% pracujących Polaków biorących udział w badaniu określiło, że kariera jest dla nich bardzo ważna – co pociąga za sobą gotowość do poświęcania na zadania zawodowe także wolnych chwil. Kolejne 36% - traktuje pracę jako środek uzyskiwania zarobków i realizacji pozazawodowych pasji.

Różnice w podejściu do kariery widać w przypadku różnych pokoleń. Jako bardzo ważną (22%) określają ją najczęściej przedstawiciele generacji Z, a najrzadziej – baby boomers, czyli osoby w wieku 55+ (tylko 7%). Odwrotna proporcja jest w przypadku osób traktujących karierę jako mniej ważną, stanowiącą tylko narzędzie do realizacji innych celów – do tej grupy należy aż 47% baby boomers i tylko 21% generacji Z.

Reakcje na problemy z awansem

Badacze zapytali respondentów o to, jak zareagowaliby na problemy z awansem w obecnej pracy. Najwięcej z nich (31%) zdecydowałoby się zmienić pracodawcę, tylko nieco mniej (28%) – spróbowałoby zmienić specjalizację, a co piąty (22%) w ogóle nie uważa osiągania wyższych stanowisk za istotne.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.