PepsiCo podnosi ceny - poprawia wyniki, ale traci klientów

Gigant z branży spożywczej PepsiCo odnotował w czwartym kwartale 2022 r. zysk netto w wysokości 518 mln USD, czyli 37 centów na akcję, w porównaniu z 1,32 mld USD, czyli 95 centów na akcję rok wcześniej.
Wyłączając zyski ze sprzedaży soków, odpisy aktualizujące rosyjskie aktywa i inne pozycje, Pepsi zarobiła 1,67 dolara na akcję.
Wartość sprzedaży netto wzrosła o 10,9%, do 28 mld USD, w porównaniu z oczekiwanymi 26,84 mld USD. Przychody organiczne firmy, które nie uwzględniają wpływu przejęć i dezinwestycji, zwiększyły się w kwartale o 14,6%.

Czytaj więcej
PepsiCo zapowiada duże zwolnieniaPepsi planuje podnoszenie cen
Ale firma odnotowała spadek wolumenu sprzedaży o 2% w całej branży spożywczej na całym świecie, ponieważ podwyżki cen zaszkodziły popytowi konsumentów. Wolumen, który nie uwzględnia wahań cen i kursów walut, zmalał o 7% w firmie Quaker Foods North America i o 2% w dziale napojów w Ameryce Północnej.
Firma Frito-Lay North America odnotowała stały wolumen za kwartał, w zestawieniu dwucyfrowym wzrostem przychodów Doritos, Cheetos, Smartfood i wielu innych marek.
Mimo to Pepsi planuje zaostrzyć swoje „zarządzanie przychodami”, co zazwyczaj oznacza podnoszenie cen, w oparciu o prognozy, że presja inflacyjna utrzyma się w 2023 roku – podaje cnbc.com.