POHID przekonuje: Sieci handlowe utrzymują swoje marże na poziomie sprzed pandemii

Autor: dlahandlu.pl 27 maja 2020 13:47

POHID przekonuje: Sieci handlowe utrzymują swoje marże na poziomie sprzed pandemii Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Fot. PTWP

Firmy zrzeszone w POHiD w żaden sposób nie rekompensują poniesionych strat kosztem klientów, wręcz przeciwnie, w tak trudnych okolicznościach dokładają wszelkich starań, aby utrzymać je na możliwie najniższym poziomie dzięki bardzo niskim marżom handlowym - podkreśla organizacja nawiązując do debaty nt. wzrostu cen detalicznych w okresie pandemii.

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji przedstawiła swoje stanowisko ws.cen detalicznych produktów żywnościowych w okresie pandemii.

- Przez cały ten okres sieci handlowe utrzymały swoje marże na poziomie przed pandemią, a wzrost cen wywołały czynniki całkowicie niezależne od sieci handlowych, jak w szczególności mechanizmy rynkowe popytu i podaży, dostępność surowców na rynku, warunki pogodowe czy wahania kursów walutowych Euro - podkreśla POHID.

Organizacja podaje, że w czasie pandemii mechanizm popytu i sprzedaży nie uległ zmianie. Ze względu na ograniczenia w handlu związane z COVID-19 popyt był bardzo niestabilny. Niestabilna podaż, brak surowca, ograniczona dostępność produktów na rynku m.in. brak płynów do dezynfekcji rąk czy rękawiczek przy ogromnym popycie determinowały poziom cen.

POHID odnosi się mi.in. do cen warzyw i owoców oraz mięsa.

" W segmencie warzyw i owoców, na wiosnę rokrocznie notowany jest wzrost cen krajowych i importowanych warzyw i owoców, co jest związane z wyczerpywaniem się jesiennych zbiorów, dostępnością jedynie droższych odmian i wzrostem kosztów przechowywania. W przypadku produktów rolnych bardzo istotny jest również czynnik pogodowy (np. duże opady deszczu wpływają na podaż produktów).
Wzrost cen mięsa obserwowany na początku pandemii przez okres ok. 2-3 tygodni wynikał z faktu, że konsumenci gromadzili zapasy, mrożąc mięso, stąd dostawcy i hurtownicy, zareagowali znaczącą podwyżką cen. W kolejnych miesiącach ceny mięsa miały tendencję malejącą, w związku z malejącym popytem ze strony klientów. Aktualnie ceny żywca spadły, zarówno w Polsce, jak i w Europie, i plasują się poniżej cen z początku roku" - czytamy w oświadczeniu.

Ceny żywności w Polsce kształtowane są przez czynniki makroekonomiczne takie, jak ceny paliw na świecie, ceny surowców w Azji, globalne wskaźniki popytu i podaży, zmiany klimatyczne czy epidemie chorób zwierząt i roślin.

- W okresie pandemii branża handlowa odnotowują dotkliwe straty. Firmy zrzeszone w POHiD w żaden sposób nie rekompensują poniesionych strat kosztem klientów, wręcz przeciwnie, w tak trudnych okolicznościach dokładają wszelkich starań, aby utrzymać je na możliwie najniższym poziomie dzięki bardzo niskim marżom handlowym. Produkty oferowane są na konkurencyjnym poziomie, zarówno w przypadku cen regularnych, jak i cen promocyjnych - podsumowuje organizacja.

 Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji zrzesza 16 międzynarodowych sieci handlowych: Auchan, Carrefour, Castorama, Decathlon, E.Leclerc, IKEA, Biedronka, JYSK, Kaufland, Lidl, MediaMarktSaturn, Pepco, Schiever, Transgourmet, TESCO, Żabka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6162
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    13,33

  • Śr

    9,01

  • Min

    6,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.