PARTNER PORTALU

POHiD: W czasie pandemii marki własne odnotowały dwukrotny wzrost wartości sprzedaży

www.portalspozywczy.pl 16 lutego 2021 11:35

POHiD: W czasie pandemii marki własne odnotowały dwukrotny wzrost wartości sprzedaży Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, fot. PTWP

O tym, jak zmieniły się zachowania zakupowe Polaków w czasie pandemii i jakie trendy konsumenckie mogą być dominujące w 2021 roku rozmawiamy z Renatą Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD).

Na ile pandemia wpłynęła na zmianę zachowań konsumentów?

Renata Juszkiewicz: Izolacja społeczna i ograniczenia w handlu obowiązujące w czasie pandemii wymogły na konsumentach zmianę zwyczajów zakupowych. Przełożyło się to na rzadsze niż kiedyś wizyty klientów w sklepach, choć przy równoczesnym wzroście wartości koszyka zakupowego. Prawie połowa Polaków kupuje więcej produktów „na zapas". Z drugiej strony konsumenci podchodzą rozważniej do kwestii wydawania pieniędzy, mniej jest zakupów impulsowych, za to większe zainteresowanie zdrową żywnością. Klienci sklepów zwracają uwagę na bezpieczeństwo sanitarne w placówkach handlowych i możliwość robienia zakupów w sposób bezkontaktowy. Ze względu na ograniczenia mobilności na znaczeniu zyskały sklepy położone w sąsiedztwie, gdzie widoczna jest duża rozpiętość formatów: osiedlowe dyskonty, supermarkety i hipermarkety, sieciowe sklepy „convenience", niesieciowe prywatne małe sklepy. Konsumenci chętnie dokonują dużych zakupów w sklepach średnio- i wielkopowierzchniowych, a w małych sklepach zaopatrują się w pojedyncze produkty. W świetle najnowszego raportu firmy Deloitte, 90% Polaków kupuje produkty spożywcze w sklepach stacjonarnych. 

Mówiło się w ostatnich latach, że cena przestaje odgrywać główną rolę. Czy w trudnych czasach pandemii znów zyskała na znaczeniu?

Aktualna sytuacja społeczno-gospodarcza i pandemiczna wywołuje u konsumentów obawy dotyczące ryzyka ograniczenia budżetu domowego. Jak pokazują badania NielsenIQ ze stycznia br., 63% Polaków źle ocenia osobiste perspektywy finansowe w kolejnych 12 miesiącach. Normalnym zjawiskiem w czasie recesji jest bardziej rozważne wydawanie pieniędzy oraz zwracanie uwagi na ceny produktów. Konsumenci poszukują dobrych jakościowo produktów, o szczególnych walorach, np. zdrowotnych, ale w przystępnej cenie. Stąd bierze się rosnąca popularność produktów marek własnych, które w czasie pandemii odnotowały dwukrotny wzrost wartości sprzedaży w stosunku do produktów markowych.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8327
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,69

  • Śr

    1,03

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.