Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy coraz chętniej kupują produkty marek własnych

Ilościowy udział marek własnych sieci w polskim rynku handlowym wynosił w 2014 r. 33 proc. W porównaniu z krajami Europy Zachodniej to wciąż mało, ale Polska szybko nadrabia do nich straty. Jak wynika z danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Marek Własnych (PLMA), w ciągu minionego roku udział marek własnych w polskim rynku wzrósł o 3 punkty procentowe - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Reklama
Spośród krajów europejskich, szybciej niż w Polsce marki własne rosły w ubiegłym roku jedynie w Finlandii oraz w Szwecji. W tym pierwszym kraju ich udział ilościowy w rynku zwiększył się o 4,1 punktu procentowego, a w drugim aż o 5,1 proc. Aktualnie zarówno w Finlandii, jak i w Szwecji, udziały ilościowe private label w rynku wyglądają podobnie, jak w Polsce (stanowią odpowiednio 33 i 31 proc.). Dla porównania, w Szwajcarii i Hiszpanii już co drugi produkt jest wytwarzany pod marką własną (kolejno 53 i 51 proc.).

Jak zauważa "Rzeczpospolita", dane PLMA obejmują nie tylko artykuły spożywcze, lecz również inne kategorie rynku FMCG, w tym artykuły chemiczne. Marki własne w minionym roku rosły w siłę praktycznie w całej Europie, co nie powinno dziwić, bowiem są średnio o 30 proc. tańsze od swoich brandowych odpowiedników.

W ujęciu wartościowym, marki własne stanowią w tej chwili ok. 20 proc. europejskich rynków. W Polsce całkowitą wartość rynku private label szacuje się na co najmniej 90 mld zł. Jak zauważa "Rzepa", w niektórych kategoriach w naszym kraju udział marek własnych przekroczył już 50 proc. całkowitej wartości sprzedaż. Stało się tak w przypadku m.in. herbat rozpuszczalnych, ryb mrożonych oraz frytek.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.