Polacy do list zakupowych dodawali w 2. tygodniu kwarantanny słodycze i alkohol

Autor: dlahandlu.pl 21 kwietnia 2020 12:41

Z danych pochodzących z aplikacji mobilnej Listonic wynika, że średni wzrost dodań produktów do list w pierwszym tygodniu ograniczeń wyniósł aż 150%.

W pierwszym tygodniu kwarantanny (9-15 marca) konsumenci postawili na zakup najpotrzebniejszych produktów, jak ryż, kasza, mąka, mleko gotowe sosy w słoikach, dżemy i pieczywo. Łączna ilość dodanych produktów w tym tygodniu wzrosła do 150% w stosunku do średniej ze stycznia i lutego. W drugim tygodniu kwarantanny (15-22 marca) użytkownicy Listonic planowali zakup przekąsek (czekolada, batony, ciastka), półproduktów do wypieków (cukier waniliowy, proszek do pieczenia) czy alkoholi (cydr, piwo, wino). Poza artykułami spożywczymi zaobserwowano również wzrost w kategoriach produktów związanych ze sprzątaniem, urządzaniem mieszkań, ogrodów, a także wśród artykułów kosmetycznych i do pielęgnacji ciała.


W pierwszym tygodniu kwarantanny na czele najczęściej wybieranych produktów spożywczych uplasowały się artykuły sypkie typu kasza (215%), makaron (204%), ryż (246%), mąka (255%), a więc produkty pierwszej potrzeby z długim terminem ważności. W kolejnym tygodniu nastąpił gwałtowny spadek w dodawaniu produktów sypkich o ponad 100% związany jest z zaopatrzeniem konsumentów w te produkty wcześniej. W drugim tygodniu kwarantanny ilość mąki spadła do 166%, ryżu do 98%, makaronu do 98% i kaszy do 95%.

W pierwszym tygodniu epidemii zainteresowanie artykułami ciasta i dodatki wyniosło 248%, kisiel skoczył do 277%, natomiast proszek do pieczenia do 197%. W drugim tygodniu epidemii kategoria zyskała jeszcze większy wzrost – galaretki z 139% wzrosły na 190%, cukier waniliowy z 134% w pierwszym tygodniu wzrósł do 215% natomiast proszek do pieczenia do 270%. Wzrost w tej kategorii jest wynikiem zamknięcia niektórych punktów cukierniczych i piekarni oraz większej aktywności konsumentów w kuchni.
W pierwszym tygodniu epidemii sprzedaż przekąsek wzrosła w niewielkim stopniu. W drugim tygodniu użytkownicy częściej dodawali do list czekoladę (184%), batony (153%), ciastka (173%) oraz gumy, żelki czy lizaki (175%). Zainteresowanie przekąskami wzrosło średnio o 36%, co jest o tyle istotne, że przekąski zaliczamy do zakupów „impulsywnych”, których zazwyczaj nie planujemy.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6258
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,75

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.