Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Polacy gotowi zapłacić więcej w krajowych e-sklepach

Zakupowy patriotyzm jest faktem. Rośnie znaczenie pochodzenia produktów, które kupujemy. 64% ankietowanych przez Ceneo.pl internetowych klientów zdecydowanie zadeklarowało, że pochodzenie produktu, który zamierza kupić, jest dla nich jednym z ważniejszych kryteriów wyboru.
Reklama

- Wynik napawa optymizmem. Pokazuje, że stajemy się dojrzałym rynkiem, a działający na nim producenci wierzą, że warto inwestować w jakość produktów i wizerunek marki  eksponującej jej polski rodowód – mówi Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl - Nasze badanie pokazuje też, że to opłacalna strategia, bo poszukiwanie polskich produktów przez klientów to nie tylko górnolotne deklaracje – ponad połowa (54%) z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkt polski niż za zagraniczny ekwiwalent, a różnica nie będzie marginalna - podkreśla.

 Okazało się, że przy założeniu, że zagraniczny produkt kosztuje 100 zł – ponad jedna trzecia klientów jest w stanie zapłacić za polski ekwiwalent 110zł, a kolejne 33% - nawet 130 zł. Dla 10% klientów cena zupełnie nie gra roli – zawsze wybiorą produkt polski.

Pojęcie „polskości” jest jednak nieco rozmyte. Dla 65% to oczywiście produkt wytwarzany na terenie naszego kraju. Połowa klientów uważa, że powinna wytwarzać go firma, która jest w Polsce zarejestrowana i tu płaci podatki. Sporo osób – niemal 40% - uważa, że wszystkie składowe i komponenty towaru muszą być wykonane na rodzimym rynku. O polskości produktu świadczą też stojąca za nim polska myśl techniczna (27%) lub fakt, że producent zatrudnia polskich pracowników (24%). Tylko jedna piąta (19%) klientów przyznaje prawo do polskości produktom wytwarzanym przez polskie firmy należące do międzynarodowych koncernów.

 

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum