Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy, którzy wrócili z zagranicy szukają na sklepowych półkach polskich produktów

Tęsknota za polskim jedzeniem wpływa na to, co kupujemy po powrocie z zagranicy. Aż 65% Polaków, którzy mieszkali poza Polską po powrocie do kraju chętniej niż przed wyjazdem sięga po naszą rodzimą żywność
Reklama

Twórcy kampanii „Polska smakuje każdego dnia” zwrócili się o opinię Polaków, którzy przez jakiś czas mieszkali za granicą o opinię ws. polskich produktów.

Okazuje się, że w trakcie pobytu z daleka od kraju najbardziej brakowało im polskiego pieczywa (41%), naszych tradycyjnych potraw, takich jak pierogi, bigos czy zupy (41%), mięs i wędlin (38%), produktów mlecznych (13%) oraz owoców i warzyw (9%)[2] – wynika z badania zrealizowanego w ramach kampanii „Polska smakuje każdego dnia”.

Tęsknota za polskim jedzeniem wpływa na to, co kupujemy po powrocie z zagranicy. Aż 65% Polaków, którzy mieszkali poza Polską po powrocie do kraju chętniej niż przed wyjazdem sięga po naszą rodzimą żywność. Z badań wynika, że polskie produkty cenimy przede wszystkim za ich smak, jakość i świeżość.

Jak znaleźć polskie produkty? Warto zwracać uwagę na etykiety oraz oznaczenia unijnych
i krajowych systemów jakości. Kontrola procesu wytwarzania produktu certyfikowanego gwarantuje, że spełnia on wysokie wymagania określone standardami systemów jakości żywności. Warto sięgać po produkty z oznaczeniami: Gwarantowana Tradycyjna Specjalność, Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne, Rolnictwo ekologiczne, Integrowana produkcja, Jakość Tradycja, System Jakości Wieprzowiny – PQS, QMP – System Jakości Wołowiny oraz QAFP – System Gwarantowanej Jakości Żywności.

Niemal trzech na czterech (73%) Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt rolno-spożywczy wiedząc, że pochodzi on z Polski.

Stwierdzenie, że robiąc zakupy patrzymy tylko na cenę, to mit. Wprawdzie to wciąż najważniejszy czynnik, na który zwracamy uwagę podczas zakupów (61%), ale niemal równie ważne są dla nas smak (53%) oraz skład (50%). Jedynie co czwarty badany kieruje się marką czy nazwą producenta.[5]

- Wyniki tego badania świadczą o dużej świadomości polskich konsumentów. Coraz lepiej wiemy, jak i gdzie szukać produktów dobrej jakości, dobra żywność to gwarancja pysznej
i zdrowej kuchni – komentuje Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Badanie zostało realizowane w dniach 20–23 marca 2017 na próbie 576 osób w wieku 18 lat i więcej, którzy w ciągu swojego życia przebywali nieprzerwanie za granicą dłużej niż 3 miesiące.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.