Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy kupują ekspresy do kawy. Rynek rozkręciły stacje paliw i sklepy convenience

Obecnie Polska jest trzecim pod względem wartości rynkiem ekspresów do kawy w Europie oraz drugim w przypadku urządzeń automatycznych. Takie dane płyną z analiz pierwszej połowy 2021 roku przeprowadzonych przez firmę badawczą GfK
Reklama
  • Jak podaje GfK, w okresie od października 2020 roku do września 2021 roku, dokonano zakupów kawy o łącznej wartości 3 181 mld zł (wartość obejmuje wyłącznie zakupy przyniesione do domu).
  • Konsumenci coraz chętniej decydują się także na zakup ekspresów do kawy. Obecnie, według danych GfK, Polska jest trzecim co do wartości rynkiem ekspresów w Europie.

 

Polacy niezmiennie chętnie piją kawę i tylko w ostatnim roku gospodarstwa domowe wydały łącznie na jej zakup ponad 3 mld złotych. Wśród naszych wyborów konsumenckich oprócz kawy mielonej i rozpuszczalnej coraz częściej decydujemy się także na zakup zaawansowanych technologicznie urządzeń i sprzętu dedykowanego klientom indywidualnym. 

Prawie wszyscy Polacy piją kawę 


Kawa regularnie gości w polskich domach. W ostatnich latach odsetek kupujących kawę oscyluje na poziomie nieco ponad 95 proc. wszystkich gospodarstw domowych. Jak podaje GfK, w okresie od października 2020 roku do września 2021 roku, dokonano zakupów kawy o łącznej wartości 3 181 mld zł (wartość obejmuje wyłącznie zakupy przyniesione do domu). 

 - Analizując dane od października 2020 r. do września 2021 r., można zauważyć, że największe kategorie zarówno w ujęciu wartościowym, jak i  w przeliczeniu na liczbę filiżanek stanowiły kawa mielona i rozpuszczalna. – Pomimo tak dobrych wyników silna pozycja tych kategorii produktowych na rynku stopniowo słabnie. W przypadku obu obserwujemy powolny, lecz systematyczny odpływ nabywców, średnio o około 1 p. p. rocznie – zaznacza Katarzyna Krajewska, manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

 Z drugiej strony, obserwujemy dynamiczny rozwój kategorii kawy ziarnistej. Trend wzmocnił się podczas pandemii, kiedy to konsumenci chcieli zapewnić sobie kawę wysokiej jakości we własnych domach. W tym miejscu warto również wspomnieć o innej kategorii produktów przeznaczonych dla użytkowników ekspresów, czyli o kawie w kapsułkach. – Mimo, że w ostatnim czasie nieco zwiększyła się baza nabywców artykułów tego typu, to po raz kolejny odnotowaliśmy pewne obniżenie wartości zakupów kapsułek do domów. Przyczyną tego zjawiska jest przede wszystkim spadek średniej ceny za kilogram produktu, który wynika z rosnącej oferty często sporo tańszych zamienników, czyli tzw. kapsułek kompatybilnych – wyjaśnia Katarzyna Krajewska. 

Kawiarniana przyjemność w domu

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.