PARTNER PORTALU

Polacy na 2. miejscu w UE pod kątem zgłaszania nieuczciwych praktyk handlowych

Autor: pr, dlahandlu.pl 11 marca 2016 09:26

Wedle badania KE problem podatnych konsumentów dotyczy całej Europy. Tuż przed Światowym Dniem Konsumenta Europejskie Centrum Konsumenckie przygląda się najnowszym statystykom.


· Konsumenci spotykają się z największą liczbą problemów podczas zakupów online. Niewiele lepiej sobie radzi Rumunia, Słowacja, Grecja i Węgry.

Co może poprawić sytuacje konsumenta w Polsce?

Niezastąpiona oczywiście wydaje się być dalsza edukacja e-przedsiębiorców i promocja praw konsumenta UE. Pomocne mogą być narzędzia oferowane przez zrzeszenia przedsiębiorców np. certyfikaty jakości, czy kodeksy dobrych praktyk. Na pewno szansą są też rozwiązania instytucjonalne:

- nowe uprawnienia prezesa UOKiK w zwalczaniu naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, którymi będzie mógł się posługiwać już od 16 kwietnia br., sam katalog nieuczciwych praktyk zostanie rozszerzony poprzez dodanie np.  zakazu prowadzenia takich działań, które mają na celu zawieranie przez klientów umów niedopasowanych do ich potrzeb oraz możliwości finansowych.

- coraz bardziej efektywnie działająca sieć CPC-Net (Consumer Protection Cooperation
- współpraca organów państw członkowskich odpowiedzialnych za egzekwowanie praw konsumentów). W 2015 r. tylko ECK na podstawie prowadzonych spraw przekazało aż pięć przypadków zbiorowych naruszeń praw konsumenta w sprawach transgranicznych,

- nowy system alternatywnego rozwiązywania sporów, niedługo będzie działał w Polsce, a dzięki platformie ODR (Online Depute Resolution) polski konsument może skierować swój spór z zagranicznym przedsiębiorcą przed podmiot ADR rozwiązujący spory w innym państwie członkowskim.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6982
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.