Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy na e-zakupy wydali w 2011 roku 4,5 mld euro

Zraportu Centre for Retail Research, przygotowanego na zlecenie porównywarki Kelkoo wynika, że w 2011 roku Europejczycy wydali na zakupy w sklepach internetowych 200,5 miliarda euro, czyli o 18,7 proc. więcej niż w 2010 roku.
Reklama

Statystyczny Polak wydał na e-zakupy 458 euro, co dało nam ostatnie miejsce w zestawieniu. Polacy statystycznie kupili też najmniej produktów -15. W przeliczeniu za jeden zakup także płacilśmy najmniej w Europie, czyli 30,51 euro.

Z raportu wynika, że wydatki na zakupy online stanowiły w zeszłym roku 7,8 proc. całkowitej wartości handlu w Europie. Prognoza na 2012 rok zakłąda, że e-commerce będzie stanowił 8,8 proc. europejskiego handlu. W Polsce ten udział wynosi jedynie 3,1 proc. Polska wyróżnia się natomiast pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 miał 33,5 proc. dynamikę.

Autorzy raportu uważają, że w 2012 roku europejscy konsumenci wydadzą na internetowe zakupy 232,7 miliarda euro - o 16,1 proc. więcej niż w 2011 r. W Polsce wzrost ma sięgnąć 24 proc., z 4,51 do 5,59 miliarda euro.  W ten sposób kolejny raz z rzędu Polska.ma być najszybciej rozwijającym się rynkiem e-commerce.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.