Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy najchętniej planują zakupy w niedziele i w poniedziałki

W ostatnich trzech miesiącach mleko zajmowało bardzo wysokie miejsca na listach użytkowników aplikacji zakupowych. Niemniej w maju spadło z pozycji pierwszej na piątą. Wtedy lody stały się numerem jeden i pozostały nim w czerwcu. Bez względu na sezon, zakupy są najczęściej planowane w niedziele oraz w poniedziałki. Najrzadziej zdarza się to w piątki i w soboty. W ciągu 30 dni konsument zapisuje średnio 9 produktów. Najbardziej aktywni pod tym względem są klienci w województwie małopolskim, mazowieckim i śląskim. Najmniej udzielają się mieszkańcy świętokrzyskiego, lubelskiego i podlaskiego. Gazetki Biedronki, Lidla i sieci Kaufland zwyciężają na etapie planowania wizyt w sklepach. Ranking zamykają Selgros i Stokrotka.
Reklama

Najpopularniejsze produkty

Mleko i masło były najczęściej umieszczane na listach zakupów w kwietniu br. Jak zauważa Maciej Sutryk, Head of Product w Grupie Mobilnej Qpony-Blix, oba produkty regularnie trafiają do koszyków konsumentów. Należą też do tzw. driver’ów. Oznacza to, że ich zadaniem jest przyciąganie klientów do konkretnej sieci handlowej poprzez atrakcyjne ceny. We wskazanym miesiącu znaczenie miało też to, że Polacy obchodzili Wielkanoc. Popularność ww. artykułów jeszcze mocniej wzrosła, bo są one podstawowymi składnikami wypieków. Wiele sklepów rywalizowało ze sobą, promując właśnie te towary. 

– Warto dodać, że w kwietniu na trzecim miejscu znalazł się ser. Zadecydowały o tym kryteria kulturowe. Przed Wielkanocą wskazany produkt był kupowany jako składnik serników. Z kolei po świętach klient chciał odpocząć od kiełbasy i dań mięsnych. Wzrósł więc jego apetyt na nabiał. Konsumenci potrzebują różnorodności, a rynek mleczarski aż kipi od wyprzedaży – wyjaśnia dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

W kolejnym miesiącu nastąpiła ogromna zmiana. Na listach zakupów nagle zatriumfowały lody. Maciej Sutryk przypomina, że w maju tego roku wiele sklepów mocno promowało duże, tzw. rodzinne opakowania lodowych deserów. Było to oczywiście związane z pogodą. Podobnie było w zeszłym roku. Dwa lata temu tego typu produkty miały słabą sprzedaż i zapewne sieci handlowe zrewidowały swoje strategie.

– Za lodami pojawiło się masło. A na kolejnym miejscu były pomidory. Takie wybory klientów nie dziwią, gdyż w maju br. było wiele promocji na te produkty. Konsumenci zapisywali je obok siebie na listach zakupów z myślą o zdrowych i smacznych kanapkach. Następny był ser. A kolejnym produktem było mleko, które wiosną i latem często stanowi dodatek do owocowych koktajli – zwraca uwagę dr Faliński.

W czerwcu również najpopularniejszym produktem wśród konsumentów były lody. Dopiero potem klienci uwzględniali w swoich planach ser i mleko. Co ciekawe, wraz ze wzrostem temperatur użytkownicy aplikacji coraz chętniej dodawali do list arbuza. Efektem tego zajął on czwarte miejsce w rankingu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.