Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy nie ufają sieciom handlowym w kwestii działań proekologicznych

Według badania konsumenckiego, przeprowadzonego przez Inquiry, sieci handlowe i centra handlowe powinny organizować akcje społeczne edukujące konsumentów w kwestii działań proekologicznych. Wskazało na to odpowiednio 36 i 40 proc. badanych.
Reklama
  • Wśród podmiotów odpowiedzialnych za edukacje proekologiczną wymienia się m.in. producentów żywności, odzieży oraz artykułów RTV i AGD, sieci i centra handlowe.
  • Polacy mają duże wątpliwości co do wiarygodności firm i instytucji podejmujących kampanie społeczne na rzecz zrównoważonego rozwoju.
  • Tylko 12 proc. respondentów ufa w tej kwestii sieciom handlowym.

 

W maju 2021 roku agencja Inquiry przeprowadziła szeroko zakrojone badanie postaw i zachowań Polaków wobec zrównoważonego rozwoju oraz praktyk w tym obszarze w branży handlowej.

Firma zapytała m.in., kto powinien odpowiadać za budowanie świadomości związanej ze zrównoważonym rozwojem. Ponad połowa konsumentów wskazuje w tym miejscu Ministerstwo Klimatu i Środowiska (57%), rząd (52%) i władze lokalne (50%). Duża odpowiedzialność spoczywa również na szkołach i uczelniach (45%).

- Wśród podmiotów odpowiedzialnych za ten obszar wymienia się ponadto producentów żywności, odzieży oraz artykułów RTV i AGD (43% ankietowanych twierdzi, że to właśnie ta grupa powinna organizować akcje społeczne edukujące konsumentów co do konieczności podejmowania działań proekologicznych), sieci i centra handlowe (odpowiednio: 40 i 36%) – czytamy w raporcie Zrównoważony Rozwój w Handlu i Zachowania Konsumenckie.

- Widać zatem wyraźnie, że odpowiedzialność za informowanie społeczeństwa jest w oczach badanych mocno rozproszona i przypisuje się ją różnym podmiotom. Badani są więc świadomi tego, że takie działania powinny odbywać się wielotorowo, trafiając tym samym do wielu grup odbiorców, w zależności od sytuacji, potrzeby oraz formy przekazu – dodają autorzy raportu.

Nieco gorzej prezentuje się jednak zestawienie oczekiwań wobec firm i instytucji z ich wiarygodnością. Respondenci oczekują od instytucji państwowych zaangażowania w kampanie społeczne na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale jednocześnie mają duże wątpliwości co do ich wiarygodności. Wśród instytucji publicznych za najmniej wiarygodny w tym obszarze uznawany jest rząd, któremu ufa jedynie 16% badanych, a także lokalne władze (25%).

- Sytuacja nie jest lepsza w przypadku zaufania do producentów i sieci handlowych. Jedynie 14% badanych uznaje producentów za wiarygodnych, jeśli chodzi o informacje dotyczące zrównoważonego rozwoju. W przypadku sieci sklepów odsetek ten wyniósł 12%, a dla centrów handlowych jedynie 9%. To oznacza poważne wyzwanie dla jednych i drugich i wyjaśnia, dlaczego liczne działania podejmowane przez handel nie trafiają na podatny grunt - czytamy w raporcie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.