Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Polacy przerzucili się na droższe wina

Firma Kondrat Wina Wybrane zanotowała w pierwszym półroczu 2021 roku wzrost sprzedaży o 21 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Konsumenci najchętniej wybierali wina za ok. 50 zł i droższe. Sprzedaż win do 30 zł w pierwszym półroczu spadła o 10 proc.
Reklama

- W pierwszym półroczu 2021 odnotowaliśmy wzrost sprzedaży win w cenie 50-100 zł o 11,5%, a o ponad 27% win w przedziale cenowym powyżej 100 zł, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Coraz większą popularnością cieszą się wina różowe, których sprzedaż wzrosła o 34%. Wraz ze znoszeniem obostrzeń dotyczących hoteli i lokali gastronomicznych powróciła również sprzedaż w kanale hurtowym i B2B. W porównaniu do okresu styczeń-czerwiec 2020 odnotowaliśmy 18% wzrost sprzedaży w hurcie i 175% wzrost sprzedaży w B2B. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 23% – podsumowuje Anna Sułek, dyrektor zarządzająca Kondrat Wina Wybrane.

Najpopularniejsze gatunki i szczepy 

Wina wytrawne zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym od wielu lat mają największe powodzenie wśród klientów Kondrat Wina Wybrane. W pierwszym półroczu 2021 odpowiadały za 86% całej sprzedaży. Kolejne miejsca zajmują wina półwytrawne (ok. 6% w ujęciu ilościowy i wartościowym), półsłodkie (udział ilościowy ok. 6% i wartościowy ok. 4,6%). Ostatnie miejsce w zestawieniu zajmują tradycyjnie wina słodkie.

Wina musujące na stabilnym wzroście

Ważną pozycję w ofercie Kondrat Wina Wybrane zajmują wina musujące. W pierwszym półroczu ich sprzedaż wzrosła o 5,7%. Prym wiodą cava oraz prosecco, na co ma przede wszystkim wpływ ich przystępna cena. Coraz częściej klienci kupują też polskie pet-naty, czyli wina musujące wytwarzane tzw. metodą pradawną (wino butelkowane jest tuż przed zakończeniem pierwszej fermentacji, a osad drożdżowy nie jest usuwany w przeciwieństwie do metody tradycyjnej).

Wina polskie: białe lepsze niż czerwone

Wśród win polskich największy udział w sprzedaży, w ujęciu ilościowym mają wina białe (84%), kolejne są wina różowe (8,7%) a ostatnie wina czerwone 7,3%. Wina z Polski zyskują na popularności.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum