Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy są przekonani, że marki własne mają taką samą jakość, co brandowe produkty

Polacy są przekonani, że marki własne mają dokładnie taką samą, lub przynajmniej niemal identyczną jakość, co podobne, obrandowane produkty, które kosztują więcej. Oczywiście nie ma to pokrycia w faktach - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Alicja Kalińska, dietetyk, ekspert w zakresie doradztwa żywieniowego w firmie SetPoint.
Reklama
Zdaniem Kalińskiej, wśród polskich konsumentów panuje takie przekonanie, ponieważ nie czytają oni etykiet, a gdy już to czynią, to nie robią tego w celach porównawczych. Ekspertka tłumaczy, że Polacy nie zadają sobie tyle trudu, żeby sprawdzić podobne produkty w różnych miejscach, porównać ich skład i podjąć decyzję, co bardziej opłaca się kupić. Dlatego udziały marek własnych w obrotach sieci handlowych gwałtownie rosną z roku na rok i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się odmienić.
- Oczywiście, istnieje duża grupa producentów trzymających w produktach marek własnych dobrą jakość. Wszystko zależy od powodzenia negocjacji sieci z producentem, w końcu to sieci handlowe dyktują cenę, w jakiej chcą kupić produkty od producenta i po jakiej chcą je później wystawić na półce. Jeżeli producent się nie postawi, to rzeczywiście, będzie musiał stworzyć żywność, w której nie wiadomo co będzie w środku i która będzie przerażająco tania. Tymczasem on się godzi na byle jakie warunki, bo jest przekonany, że jeśli samemu nie będzie współpracował z siecią, to ona znajdzie sobie innego partnera do biznesu - komentuje Kalińska.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.