PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Polacy wciąż boją się chodzić do galerii handlowych. Zakupy o połowę mniejsze niż rok temu

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2020 09:26

Polacy wciąż boją się chodzić do galerii handlowych. Zakupy o połowę mniejsze niż rok temu Ostrożnie wydajemy pieniądze, fot. Shutterstock

Z analizy procentowych zmian odwiedzalności oraz obrotów firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług w stosunku do ubiegłego roku wynika jeden wniosek: Polacy pomimo odmrożenia boją się robić zakupy i bardzo ostrożnie wydają pieniądze w centrach handlowych.

Dane wykazywane przez członków ZPPHiU są jednoznaczne. Widać ogromne spadki zarówno w liczbie odwiedzin w sklepach, jak i zawieranych transakcji. Pod uwagę wzięto w analizie trzy okresy handlowe w maju 2020 oraz 2019 roku (LFL).

– W pierwszych dniach odmrożenia handlu w porównaniu do analogicznych okresów z zeszłego roku spadki sięgnęły 70%. Po blisko miesiącu aktywności handlowej widzimy, że jest tendencja wzrostowa ale nawet dziś osiągamy ledwo połowę zeszłorocznych wyników dla analogicznych okresów. Ciężko patrzeć w przyszłość z optymizmem – alarmuje zarząd ZPPHiU.

Zestawienie odwiedzalności oraz obrotów przedstawia się następująco:

WARSZAWA / RESZTA KRAJU
9 maja 2020 vs. 11 maja 2019
-69,6% / -65,2%
-62,3% / -58,3%
11-16 maja 2020 vs. 13-18 maja 2019
-59,2% / -53,5%
-51,8% / -41,8%
18-23 maja 2020 vs. 20-25 maja 2019
-55,9% / -47,7%
-46,7% / -36,1%

– W analizie tego typu wyników należy brać pod uwagę fakt, że dziś ludzie idą po zakupy w bardzo konkretnym celu – potrzebują wiosennej garderoby, szamponu, żwirku dla kota czy pompki do roweru. Nie odwiedzają centrum handlowego dla rozrywki, czy by zjeść rodzinny obiad ale realizują konkretne zadania zakupowe. Stąd zwiększona konwersja czyli większa ilość zakupów w stosunku do osób odwiedzających sklepy. Na wzrost obrotów ma natomiast niebagatelny wpływ bogata oferta promocyjna, niespotykana w dzisiejszej skali w poprzednich latach. Handlowcy ratują swoje biznesy jak mogą i przyciągają klientów mnogością okazji – podsumowuje sytuację zarząd ZPPHiU.

Do normalności sprzed pandemii koronawirusa jeszcze bardzo daleka droga. Warunki z jakimi przyszło mierzyć się biznesowi wymagają elastycznego podejścia i dostosowania rozwiązań adekwatnie do okoliczności. Wobec braku rozwiązań ustawowych ZPPHiU po raz kolejny apeluje o konstruktywny dialog pomiędzy najemcami i wynajmującymi oparty na zasadzie równości stron.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Korzym 2020-06-02 15:49:11

    Ruch mocno się ograniczył, nie rozumiem czemu właściciele galerii mają problem z tym, żeby ceny najmu były niższe skoro galerie stały się mniej atrakcyjne.

  • zirytowany klient 2020-05-30 15:40:57

    Promocje typu -20% albo -30% to są przez cały rok. Prawdziwe okazje to jest -50% i więcej, aż do -80% -90%!

  • Ck 2020-05-29 13:39:12

    Nie bardzo rozumiem. Codziennie w sieci pojawia się wiele artykułów na temat centrów handlowych. Jedni piszą, że jest super, drudzy, że jest bieda. To w końcu jak jest, bo co strona to inne informacje? Dwa dni temu byłem pierwszy raz po otwarciu w centrum handlowym Echo w Kielcach. Wszedłem do Juli i New Yorkera i wyszedłem, bo nie mnie denerwował sztuczny hałas, smród kadzideł, i spacery bez celu młodych ludzi. W New Yorkera ubrania z przed lat. Nic nowego. Można mierzyć bez niczego. Nikt nie ma rękawiczek, a przymierzany towar wraca na półkę i nikt go nie dezynfekuje. Obsługi sklepu przy przymierzalniach nie ma. Przed wejściem do galerii brak obsługi, ludzie nie dezynfekują rąk, nikt tego od nich nie wymaga. Buty w Juli też mierzyłem bez problemu. Na cały sklep było 5 osób. Dużo chodziło po korytarzach. Ławki były nieczynne. Ogólnie denerwują mnie molochy, bo tam nie ma co kupić.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6324
Ilość aktualnych ofert: 474628

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,72

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.