Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Polacy większymi patriotami zakupowymi niż Niemcy

Na zakupach jesteśmy lokalnymi patriotami – wynika z 2. edycji badania „Buy Locally Index” przygotowanego przez Grant Thornton. Wskaźnik mierzący patriotyzm konsumencki jest w Polsce prawie dwukrotnie wyższy niż np. w Niemczech.
Reklama

Kupowanie produktów lokalnych ma dwie zalety: ekologiczną (krótsza droga transportu) i ekonomiczną (pieniądze do nas wracają w postaci wyższych wynagrodzeń, miejsc pracy czy lepszych usług publicznych). Dlatego przed rokiem Grant Thornton postanowił sprawdzić, jak silna jest w Polsce oraz innych gospodarkach Unii Europejskiej skłonność do nabywania lokalnych produktów. Opracowano w tym celu własny miernik, tzw. Buy Locally Index.

Polacy chętnie kupują lokalnie

Najnowszy raport pokazuje, że polscy konsumenci nadal są jednymi z najbardziej skłonnych do patriotyzmu konsumenckiego wśród dużych gospodarek UE. Buy Locally Index w 2022 roku wyniósł w przypadku Polski 68,1 pkt. Spośród 10 największych gospodarek UE wyprzedza ją tylko Hiszpania. Polacy chętniej kupują lokalne produkty niż kojarzeni często z patriotyzmem gospodarczym Francuzi czy Włosi, a Niemców wyprzedzają niemal dwukrotnie.

Niestety, są też niepokojące wnioski. Okazuje się, że w minionym roku patriotyzm konsumencki Polaków spadł. Buy Locally Index dla Polski obniżył się o 2 pkt w porównaniu z poprzednią edycją badania, a od 2010 roku wynosiłby 86,6 pkt, czyli obniżył się o ponad 1/5.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum