Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Polomarket 25 lat na rynku: 9 mln klientów miesięcznie i 2,7 mld zł obrotu

POLOmarket obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. Sieć liczy ponad 280 placówek handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski, trzy centra logistyczne i zatrudnia 5500 pracowników. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć POLOmarket osiągnęła obrót w wysokości 2,7 mld zł netto. Sklepy POLOmarket odwiedza miesięcznie blisko 9 mln klientów.
Reklama

Początki sieci POLOmarket

Historia POLOmarket zaczyna się w 1997 roku, kiedy to pięciu właścicieli 27 sklepów spożywczych z Inowrocławia, Torunia, Świecia, Płocka i Konina postanawia połączyć siły i kapitały, aby stworzyć ogólnopolską sieć supermarketów. Dziś sieć liczy ponad 280 placówek w całej Polsce, co czyni ją obecnie największą polską siecią supermarketów w kraju.

Sklepy POLOmarket dziś

POLOmarket regularnie otwiera nowe sklepy i modernizuje już funkcjonujące obiekty. W związku z długoterminową strategią konsekwentnego ograniczania śladu węglowego, nowe placówki są wyposażone w lady chłodnicze z odzyskiem ciepła, instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz nowoczesny i zaprojektowany dla indywidualnych potrzeb sieci, system zarządzania BMS. Sklepy oświetlane są zewnętrznie i wewnętrznie przy wykorzystaniu nowoczesnych i energooszczędnych systemów LED.

W zakresie asortymentu, większość artykułów z oferty sklepów POLOmarket dostarczają polscy producenci, rolnicy, hodowcy i sadownicy. Sieć od wielu lat konsekwentnie inwestuje w rozwój marki własnej jako narzędzia do budowania przewagi konkurencyjnej. Produkty marek własnych są dostępne w POLOmarkecie we wszystkich kategoriach asortymentowych, także w kategoriach produktów świeżych, stanowiąc już blisko 1/3 wszystkich dostępnych artykułów z oferty.

Program lojalnościowy

W roku 2016 sieć uruchomiła program lojalnościowy „POLOkarta”, który był wówczas jednym z pierwszych tego typu rozwiązań wdrożonych na polskim rynku supermarketów. W 2019 sieć wprowadziła wirtualne POLOkarty wraz z wdrożeniem aplikacji mobilnej na smartfony. Dziś, po 6 latach od uruchomienia programu, niemal połowa Klientów POLOmarketu używa już POLOkarty wirtualnej lub tradycyjnej.

Usługi online

Pod koniec sierpnia 2019 roku sieć uruchomiła aplikację mobilną: POLOmarket – mój ulubiony. W kwietniu 2020 roku POLOmarket rozszerzył ją o usługę „click & collect” z możliwością zamawiania przez aplikację produktów ze wszystkich kategorii asortymentowych, w tym także z kategorii produktów świeżych, z odbiorem w każdym sklepie sieci. Dodatkowo,  funkcjonalność aplikacji została w 2020 rozszerzona o możliwość zapłaty za zakupy bezpośrednio w telefonie. Następnie w maju 2021 roku POLOmarket wprowadził sprzedaż również do kanału „desktop”, z możliwością dowozu zakupów do domu w wybranych miastach.

Odpowiedzialność społeczna

Nieodłącznym elementem strategii POLOmarketu jest zrównoważony rozwój i troska o ochronę środowiska naturalnego. Działania mające na celu ograniczenie śladu węglowego prowadzone są we wszystkich obszarach działalności, także w transporcie i logistyce, gdzie sieć nie tylko stale inwestuje we własną flotę, ale również uruchomiła trzecie, nowoczesne centrum logistyczne, aby zoptymalizować i skrócić trasy dostaw.

Ponadto od początku tego roku POLOmarket, jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce, zrezygnował z dostarczania gazetek promocyjnych do skrzynek pocztowych.

Od początku swojej działalności sieć angażuje się również w promocję i rozwój lokalnych inicjatyw kulturalnych i sportowych.

Pandemia Covid-19 oraz konflikt zbrojny na Ukrainie

W dobie, gdy bezpieczne i wygodne zakupy stały się priorytetem, POLOmarket w rekordowo szybkim czasie wdrożył w aplikacji mobilnej usługę click&collect, dzięki której Klienci mogli zamawiać zakupy przez telefon z odbiorem w sklepie.

Rok jubileuszowy sieci POLOmarket to czas wybuchu wojny w Ukrainie.  Firma, jak i jej pracownicy natychmiast aktywnie włączyli się w pomoc obywatelom Ukrainy, przekazując tony produktów organizacjom pomocowym. Dzięki zaangażowaniu klientów sieć mogła przekazać ponad pół miliona złotych na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Fundacji Polsat.

Perspektywy

POLOmarket realizuje swoją strategię rozwoju, zakładającą przede wszystkim otwarcia kolejnych nowych marketów w oparciu o swój wypracowany i sprawdzony koncept. Dlatego stale poszukuje lokalizacji pod nowe inwestycje. Sieć kontynuuje również proces transformacji cyfrowej i optymalizacji procesów, czego przykładem jest aktualnie wdrażany nowy system informatyczny SAP S/4 HANA.

Sieć kontynuuje proces transformacji cyfrowej we wszystkich obszarach swojej działalności, m.in. rozwijając swoją aplikację, jak i e-commerce, a przede wszystkim nieustannie pracuje nad rozwojem asortymentu znakomitych jakościowo marek własnych.

Atrakcje dla klientów

W ramach rozpoczęcia obchodów jubileuszu, POLOmarket przygotował dla Klientów specjalną akcję „Mocne otwarcie - dwie dyszki na starcie”. Promocja wystartuje 29 czerwca. Zasady są proste: wystarczy zrobić zakupy za min. 200 zł, by odebrać bon rabatowy o wartości aż 20 zł na kolejne zakupy. Warunkiem wykorzystania bonu, jest zrobienie następnych zakupów za kwotę min. 100 zł w ciągu 5 dni od jego otrzymania.

W dalszym etapie obchodów urodzinowych POLOmarket dla swoich Klientów przygotował m.in. „Urodzinowe Hity Cenowe”, czyli setki artykułów w atrakcyjnych cenach, które będą dostępne w ofercie każdego tygodnia. W kolejnej fazie jubileuszu, POLOmarket zaplanował bardzo dużą akcję, w której dostępnych będzie jeszcze więcej niespodzianek dla klientów sieci.

O wszystkich działaniach promocyjnych w ramach „25 urodzin z POLOtem”, sieć informować będzie intensywną kampanią marketingową, wykorzystującą różne narzędzia komunikacji, zarówno z zakresu BTL jak i ATL. Szczegółowe informacje można będzie także znaleźć w social mediach marki, na stronie internetowej www.polomarket.pl i w aplikacji POLOmarket.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum