POLOmarket inwestuje w rozwiązania chłodniczo-grzewcze w sklepach

– Zdecydowaliśmy, że sukcesywnie będzie zmieniać dotychczasowe systemy na nowocześniejsze i bardziej ekologiczne. Stale pracujemy nad poprawieniem efektywności energetycznej i jesteśmy w końcowej fazie przygotowania obiektu neutralnego dla środowiska – powiedział Krzysztof Szultka, dyrektor marketingu w POLOmarkecie.
Sklepy sieci korzystają z urządzeń podłączonych do jednego zestawu sprężarkowego, dzięki któremu odzyskiwania jest energia cieplna, wykorzystywana następnie do ogrzania sieci sprzedaży. Zwiększoną efektywność cieplną sklepy osiągają również dzięki zastosowaniu ogrzewania podłogowego. Dodatkowo w niektórych obiektach zainstalowane zostały panele solarne służące do podgrzewania wody. – Przez rok aż 1445 kWh energii potrzebnej na podgrzanie wody pozyskaliśmy z paneli solarnych, 99 kWh zaś zostało zużytych do zasilenia pompy obiegowej – komentuje Grzegorz Dukowski, kierownik ds. technicznych w POLOmarkecie.
Oprócz inwestycji w eliminowanie nadmiernej energochłonności układów chłodniczych i grzewczych POLOmarket stosuje również system BMS odpowiedzialny za planowe i efektywne włączanie wszystkich urządzeń elektrycznych w sklepie. System pozwala m.in. na zdalne kontrolowanie urządzeń chłodniczych.
Polomarket to sieć ok. 290 sklepów.