Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

POLOmarket inwestuje w rozwiązania chłodniczo-grzewcze w sklepach

Nowe systemy chłodząco-grzewcze zainstalowane w sklepach POLOmarketu są nie tylko efektywne, ale również ekologiczne. W ramach pilotażu w niektórych obiektach zainstalowano też ogniwa fotowoltaiczne.
Reklama

– Zdecydowaliśmy, że sukcesywnie będzie zmieniać dotychczasowe systemy na nowocześniejsze i bardziej ekologiczne. Stale pracujemy nad poprawieniem efektywności energetycznej i jesteśmy w końcowej fazie przygotowania obiektu neutralnego dla środowiska – powiedział Krzysztof Szultka, dyrektor marketingu w POLOmarkecie. 

Sklepy sieci korzystają z urządzeń podłączonych do jednego zestawu sprężarkowego, dzięki któremu odzyskiwania jest energia cieplna, wykorzystywana następnie do ogrzania sieci sprzedaży. Zwiększoną efektywność cieplną sklepy osiągają również dzięki zastosowaniu ogrzewania podłogowego.  Dodatkowo w niektórych obiektach zainstalowane zostały panele solarne służące do podgrzewania wody. – Przez rok aż 1445 kWh energii potrzebnej na podgrzanie wody pozyskaliśmy z paneli solarnych, 99 kWh zaś zostało zużytych do zasilenia pompy obiegowej – komentuje Grzegorz Dukowski, kierownik ds. technicznych w POLOmarkecie.
Oprócz inwestycji w eliminowanie nadmiernej energochłonności układów chłodniczych i grzewczych POLOmarket stosuje również system BMS odpowiedzialny za planowe i efektywne włączanie wszystkich urządzeń elektrycznych w sklepie. System pozwala m.in. na zdalne kontrolowanie urządzeń chłodniczych.

Polomarket to sieć ok. 290 sklepów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum