Połowa Polaków zwraca uwagę, czy detalista jest odpowiedzialny społecznie
Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” opracowanego przez platformę MAM, Polacy wybierają sklep stacjonarny, biorąc pod uwagę m.in. standard obsługi klienta (70%), wygodę (74%) oraz zaufanie (75%). Coraz częściej wybierają sklepy także ze względu na społeczną odpowiedzialność detalistów. Aspekt ten jest istotny dla połowy Polaków.
Chodzi m.in. o wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych, humanitarne traktowanie zwierząt przy produkcji, dbałość o środowisko i wykorzystywanie materiałów niegroźnych dla środowiska oraz człowieka, a także brak testów przeprowadzanych na zwierzętach przy produkcji wyrobów kosmetycznych i chemicznych.
Podejmując decyzje zakupowe, współcześni konsumenci biorą pod uwagę także czynniki, które można określić mianem wartości dodanej. 67% badanych sprawdza, czy produkt jest naturalny i ekologiczny, 65% – czy jest produkowany w Polsce, a 55% – czy pochodzi z tego samego co konsument regionu.
Spora część polskich konsumentów (40%) bierze pod uwagę także fakt, czy producent decyduje się na wytwarzanie swoich produktów w tych miejscach kraju, gdzie odsetek bezrobotnych jest znaczący.
Coraz więcej Polaków deklaruje, że rezygnuje z zakupów w danym sklepie lub sieci handlowej, jeśli ta nie spełnia istotnych dla nich warunków. Tak dzieje się m.in. w przypadku złych doświadczeń z obsługą klienta. Aż 32% badanych zmieniło sklep w ciągu ostatnich 12 miesięcy właśnie z tego powodu. 29% respondentów zdecydowało się na taki krok ze względu na niską jakość produktów lub usług, a 18% dokonało zmiany placówki handlowej pod wpływem rekomendacji dotyczącej innego sklepu. Okazuje się, że wielu Polaków jest skłonnych zmienić sklep lub punkt usługowy pod wpływem istotnych dla siebie informacji o danym detaliście / usługodawcy.
Dla ponad połowy badanych (57%) istotną informacją wpływającą na decyzję o wyborze jest gwarancja, że sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi oraz osób niepełnosprawnych, a dla 56% – że sklep oferuje produkty wytwarzane w sposób przyjazny dla środowiska. Istotna wydaje się także polityka detalistów wobec swoich pracowników. Na kwestię godziwego wynagrodzenia oraz braku niestosownych praktyk wobec zatrudnionych wskazało 52% badanych. Polacy deklarują, że wybraliby dany sklep także w przypadku, gdyby dowiedzieli się, że zatrudnia on osoby zagrożone wykluczeniem ze społeczeństwa (50%) oraz oferuje produkty nietestowane na zwierzętach (43%).


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- Sb 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Sb 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- Sb 15:00 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Sb 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- Sb 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- Sb 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- Sb 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.