PARTNER PORTALU

Półrocze 2021 w handlu: Hipermarkety ustępują miejsca convenience i dark stores?

Autor: EK 7 lipca 2021 17:15

Półrocze 2021 w handlu: Hipermarkety ustępują miejsca convenience i dark stores? fot. zakupów z darkstores zamiast z hipermarketów

W pierwszych sześciu miesiącach 2021 w handlu nie brakowało emocji: wystartował amazon.pl, Żabka przejmowała firmy cateringu dietetycznego i uruchomiła sklep bez kas, walkę na rynku convenience podjął Orlen, otwierając 1. sklep Orlen w Ruchu, Carrefour szukał kupca na polski oddział, InPost wszedł razem z Makro w e-grocery. Do tego Netto nie tylko modernizowało sklepy po Tesco, ale część z nich także zamykało i grupowo zwalniało pracowników. Do tego na rynku uruchomienie nowego modelu tzw. dark stores ogłosiło dwóch graczy: Wolt i JOKR.

Amazon, Allegro, InPost

W marcu Amazon ruszył z polską wersją e-sklepu, ale już od końca stycznia przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazona mogli rejestrować swoje konta na sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu. Koncentrujemy się na tym, by nasza oferta była skrojona na miarę potrzeb polskich przedsiębiorców - mówił w rozmowie z dlahandlu.pl Benedikt Berlemann, General Manager, Expanding Selling Partners EU, Amazon. Po trzech miesiącach trudno nazwać zaistnienie amazon.pl przełomem na rynku.
W odpowiedzi Allegro wprowadziło nowy model współpracy ze sprzedawcami. Pod Warszawą tworzy nowe centrum logistyczne, które będzie obsługiwało przechowywanie, pakowanie i wysyłkę ich towarów. Umowa pomiędzy firmą Panattoni a Allegro obejmuje wynajem magazynu o powierzchni 36 500 m kw., z czego 35 100 m kw. zostanie przeznaczone na obsługę zamówień. Zatrudnienie w nowym centrum do końca 2022 r. znajdzie 1200 osób.
Tempa nie zwalnia InPost. Firma testuje swoją nową aplikację -#InPostFresh - marketplace dla zakupów spożywczych i ....nie tylko. Wspólnie z naszym partnerem Makro Cash and Carry Poland testujemy i 'szlifujemy' proces i samą aplikację w Warszawie, by później szybko ją skalować na kolejne miasta. To zupełnie nowy rozdział dla nas - do tej pory byliśmy dostawcą usług dla ecommerce, a w tej chwili sami stajemy się jego częścią! Dziękuję całemu #teaminpost za wytężoną pracę nad tym projektem! - napisał Rafał Brzoska na LinkedIn. Wcześniej InPost zarejestrował w Urzędzie Patentowym RP znaki towarowe InPost Deli oraz InPost Freshm jako aplikacje mobilne służące do zamawiania produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji.

więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9170
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,98

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.