Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polscy klienci chcą zaangażowanych sieci handlowych

Inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności mogą pozytywnie wpływać na reputację firmy, intencje zakupowe i lojalność konsumentów. Agencja Inquiry w swoim ostatnim badaniu zapytała polskich konsumentów jakich konkretnych działań oczekują od sieci handlowych. Poznaj ich opinie!
Reklama

Zrównoważony rozwój to jeden z 4 najważniejszych trendów w handlu. Konsumenci na całym świecie deklarują, że zrównoważone praktyki sieci handlowych i marek są dla nich ważne. Ich deklaracje powinny mieć zatem priorytetowe znaczenie dla sieci handlowych - według danych firmy Inquiry w 2020 r. 44 proc. polskich konsumentów zdecydowało się na zakup produktów od firmy, która podejmuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, a nie od firmy konkurencyjnej, która nie jest znana z takich rozwiązań.

Czego chcą polscy konsumenci? Przede wszystkim działania!

Z webinarium Inquiry „ Zrównoważony rozwój i zachowania konsumenckie” dowiedzieliśmy się, że 75 proc. Polaków uważa, że idee zrównoważonego rozwoju powinny być wdrażane przez firmy i instytucje, a 62 proc. badanych deklaruje, że informacje o działaniu producenta zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju mają wpływ na wybór produktu.

Polacy poproszeni przez firmę o wskazanie trzech najważniejszych zagrożeń dla środowiska związanych z produkcją, dystrybucją i handlem żywnością najczęściej wymieniają: plastikowe opakowania (reklamówki, woreczki, butelki) (50 proc. badanych); marnotrawstwo żywności (34 proc.) oraz stosowanie nawozów sztucznych i środków ochrony roślin w uprawach (24 proc.). Na dalszych miejscach są: żywność modyfikowana genetycznie (21 proc.), rosnące zużycie energii z paliw kopalnych (21 proc.), przemysłowa hodowla zwierząt (20 proc.), nieodpowiednia gospodarka wodna (18 proc.), jednorazowe sztućce, naczynia i słomki (18 proc.), nadmierne wykorzystanie zasobów (16 proc.), wykorzystanie oleju palmowego do produkcji żywności (14 proc.) oraz żywność importowana z odległych krajów (12 proc.).

Za tymi odpowiedziami idą konkretne oczekiwania wobec działań sieci handlowych. 

Jeśli chodzi o najbardziej potrzebne działania firm handlowych dotyczące zapobiegania marnowaniu żywności, polscy konsumenci wskazują:

- Sprzedaż po obniżonej cenie produktów o kończącym się terminie przydatności do spożycia, wczorajszych warzyw i owoców, pieczywa pod koniec dnia (41% badanych)
- Wprowadzenie specjalnych półek/miejsca w sklepach na produkty o krótkiej dacie ważności i sprzedawanie ich po obniżonej cenie (38%
- Współpracę z bankami żywności lub innymi organizacjami pomocowymi i przekazywanie im produktów, którym kończy się termin ważności, ale nadal nadają się do spożycia 38%
- Wprowadzenie do oferty owoców i warzyw, które nie spełniają przyjętych standardów, np. są krzywe, zbyt małe 

Całość w Strefie Premium

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.