Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polska branża e-commerce chce zadbać o wizerunek handlu w sieci

Prawie trzy czwarte internautów boi się zakupów w sieci. Dla mniej doświadczonych użytkowników e-handel oznacza zbyt duże ryzyko i wiąże się z licznymi niebezpieczeństwami. Zdaniem przedstawicieli branży e-commerce spora w tym „zasługa" mediów, które kreują niekorzystny wizerunek handlu internetowego jako tanich, ale niepewnych zakupów.
Reklama

- Zakupy w sieci nie muszą być koniecznie tańsze, na pewno mogą być znacznie wygodniejsze, szybsze i bardziej bezpieczne niż tradycyjne - przekonuje Tomasz Karwatka z firmy Divante, który chce zachęcić polskie sklepy internetowe do wspólnej pracy nad wizerunkiem.
W tym celu powstanie grupa robocza „e-commerce" działająca w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, której celem będzie promocja zakupów w internecie oraz zwiększenie zaufania konsumentów do e-handlu.

- W IAB Polska jesteśmy zainteresowani wspieraniem wszelkich inicjatyw promujących skuteczne wykorzystanie internetu. Od lat reprezentujemy interesy firm działających w Związku, promując internet jako medium o największym potencjale marketingowym i informacyjnym. Doświadczenie pokazuje, że działalność grup roboczych IAB daje konkretne rezultaty. Wydajemy poradniki e-marketingowe, tworzymy standardy jakościowe, uczestniczymy w tworzeniu przepisów prawnych dotyczących internetu. Jesteśmy przekonani, że utworzenie grupy „e-commerce" przyczyni się do jeszcze szybszego rozwoju rynku e-zakupów w Polsce - powiedziała portalowi dlahandlu.pl Patrycja Sass-Staniszewska, Business Development Manager IAB Polska.

Według danych firmy Euromonitor International, rynek zakupów internetowych w Polsce jest wart nawet 17,63 mld złotych. Polskie sklepy internetowe rosną o 35 proc. w skali rocznej, a według analityków w tym roku klienci zostawią w nich o 1 mld złotych więcej niż w ubiegłym. E-commerce w Polsce szybko się rozwija, ale wciąż zostajemy daleko w tyle za Wielką Brytanią (52,1 mld euro), Niemcami (39,2 mld euro) i Francją (31,2 mld euro). Przeciętny Brytyjczyk zostawia w sklepach internetowych blisko 10 razy więcej pieniędzy niż Polak.

Eksperci nowej grupy roboczej IAB „e-commerce" mają działać na rzecz zmniejszania dystansu dzielącego polski e-handel od rynków Europy Zachodniej. Pierwsze spotkanie zaplanowano 22 marca w siedzibie IAB. Udział w nim zapowiedzieli już przedstawiciele dużych polskich sklepów internetowych i dostawcy platform sklepowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.