Polska krajem, gdzie konsumenci mają największą liczbę problemów podczas zakupów online
Zeszłoroczna harmonizacja prawa konsumenckiego (w Polsce ustawa o prawach konsumenta) ujednoliciła w całej UE niektóre aspekty e-sprzedaży np. informacje, które należy przekazać konsumentom przed zawarciem umowy lub przepisy regulujące prawo konsumenta do odstąpienia od umowy). Jej zamysłem było zwiększenie sprzedaży transgranicznej. Polscy przedsiębiorcy w niewystarczający sposób dostosowali swoją działalność do wprowadzonych zmian prawnych (65 % sklepów udostępnia swoje pełne dane do kontaktu w widocznym dla konsumenta miejscu. Pozostałe e-sklepy „limitują” możliwości kontaktu, tylko co czwarty e-sklep deklarujący swoją otwartość na handel transgraniczny posiada więcej niż 2 wersje językowe strony).
Zmiany może przynieść wypełnienie założeń Strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego, a więc jeszcze dalej idąca harmonizacja przepisów, wprowadzenie przystępnych cenowo transgranicznych usług doręczania paczek, czy zmniejszenie obciążeń i przeszkód związanych z VAT. Pomocne mogą być rozwiązania oferowane przez organizacje przedsiębiorców np. certyfikaty jakości, czy kodeksy dobrych praktyk - uważają eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK), należącego do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net).