Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polski konsument gotowy na metodę click&collect

- Polski konsument jest gotowy na metodę Click and Collect, natomiast wciąż jej nie dostał, bowiem nie jest na nią jeszcze przygotowany polski sprzedawca - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.
Reklama

Zdaniem Skorupskiej, sytuacja w tym względzie zmieni się diametralnie jeszcze w tej dekadzie. W opinii ekspertki, polski konsument w najbliższych latach wręcz wymusi na sieciach handlowych dostęp do usługi Click and Collect, która w naszym kraju dopiero raczkuje. Ważną rolę w tym procesie odegra pokolenie dopiero wchodzące na rynek pracy.

- Dla tych osób zakupy w internecie są czymś tak oczywistym, że jeżeli nie będą mogły z nich skorzystać w jednym miejscu, to pójdą tam, gdzie będzie to możliwe. Usługa Click and Collect rozkwitnie w perspektywie mniej więcej do pięciu lat, ale wbrew pozorom to już bardzo blisko. Rok 2020 jest zresztą traktowany jako rok przełomowy w całym handlu e-commerce'owym, bo właśnie wtedy wejdzie w życie to pokolenie, które nie zna życia bez internetu - tłumaczy Skorupska.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej jest zdania, że menedżerowie firm handlowych mają dziś ostatni moment na to, aby przygotować się na zmiany, które nas czekają. Ten, kto obudzi się dopiero za pięć lat, znajdzie się w bardzo trudnej pozycji.

- Wygląda na to, że kto pierwszy pojawi się na szeroką skalę, ten zgarnie rynek. Na początku popełni on błędy wieku dziecięcego, ale jednak będzie pierwszy, zaistnieje w świadomości klienta. Owszem, klient internetowy eksperymentuje, ale gdy dostanie coś gorszego niż to, do czego już został przyzwyczajony, to na pewno wróci do poprzedniego sklepu, a o tym drugim napisze w sieci, że jest zły - wyjaśnia Skorupska.

Skorupska zauważa, że globalnym trendem w handlu FMCG jest dążenie do multikanałowości oraz odnajdywanie przewagi poprzez uruchamianie punktów obsługi, wychodzenie do klienta, umożliwianie mu samodzielnego odbioru zakupów. Usługa Click and Collect bardzo mocno rozwinięta jest przykładowo we Francji, z takimi konceptami jak Auchan Drive czy Intermarche Drive (ten drugi wkrótce będzie testowany w Polsce, o czym serwis portalspozywczy.pl informował przed tygodniem), podczas gdy w Polsce dopiero raczkuje. W naszym kraju podobną usługę w gronie największych graczy na rynku handlowym oferuje mało kto. Działa ona w 23 lokalizacjach przy sklepach sieci Tesco, a zgodnie z zapowiedziami brytyjskiej firmy, docelowo ma się znaleźć przy wszystkich punktach (ok. 450). W ubiegłym roku testy usługi Click and Collect w 10 miejscach w Polsce rozpoczęła także sieć E.Leclerc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.