Polski oddział Carrefoura liderem wzrostów w Europie

Autor: dlahandlu.pl 24 stycznia 2020 10:35

Polski oddział Carrefoura liderem wzrostów w Europie Fot. Shutterstock.com

Hipermarkety nadal ciągną w dół francuską grupę detaliczną Carrefour. Sprzedaż we Francji, Włoszech i Belgii nadal spadała w czwartym kwartale. Po jasnej stronie mocy znajdują się: Ameryka Łacińska, Polska i Rumunia, gdzie poprawia się rentowność, a plan transformacji jest na dobrej drodze. W naszym kraju w IV kwartale sprzedaż wyniosła 638 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 4,7 proc. W całym 2019 roku Polska wygenerowała przychody w wysokości 2,19 mld euro (wzrost LfL o 4,9 proc.).

W kluczowym czwartym kwartale 2019 r. sprzedaż porównywalna Carrefoura wzrosła o 3,1 proc., do poziomu 21,7 mld euro. Przez cały rok odnotowano wzrost LfL również wyniósł o 3,1 proc.: sprzedaż wyniosła 80,7 mld euro. Ale za tymi liczbami kryją się przeciwstawne trendy. Na francuskim rynku  sprzedaż spadła o 2,4 proc. w czwartym kwartale, głównie w efekcie słabych wyników hipermarketów (-3,4 proc.). Sieci na pewno nie pomogły strajki. Rosła natomiast sprzedaż w supermarketach (+2,2 proc.) i sklepach convenience (+1,1 proc.).

Czytaj także: Carrefour wyznaczył nowego szefa na Europę Wschodnią

W całej Europie sprzedaż LfL w IV kwartale wzrosła o 0,4 proc., i był to najwyższy wzrost od czasu ogłoszenia planu "Carrefour 2022". W Belgii porównywalna sprzedaż spadła o 1,1 proc. do 1,1 mld euro w czwartym kwartale. Przez cały rok sprzedaż wyniosła 4,2 mld euro, co stanowi spadek o 1,5 proc. Włochy nadal borykają się ze spadkiem obrotów LfL (o 2,6 proc. za 2019 rok), podczas gdy Hiszpania (+ 0,1 proc.) rośnie, a kraje Europy Wschodniej, jak Polska (+ 4,9 proc.) i Rumunia (+ 3,6 proc.) odnotowują zadowalające wyniki. Najlepiej Carrefour radził sobie w Brazylii (+ 10,4 proc.) i Argentynie (+ 52,3 proc.).

Detalista podkreśla, że ​​obrót żywnością w e-handlu wzrósł o ponad 30 proc. (1,3 mld euro w IV kwartale), a rentowność na poziomie grupy znacznie się poprawiła. Alexandre Bompard, dyrektor generalny Carrefoura, opisuje 2019 rok jako kamień milowy dla grupy. - Nasz plan transformacji przynosi owoce. Liczne inicjatywy w zakresie transformacji żywieniowej, handlu elektronicznego i konkurencyjności są pozytywnie postrzegane przez naszych klientów i potwierdzają trafność naszego modelu omnichannelowego - powiedział.

Grupa potwierdziła również swoje cele operacyjne: zmniejszenie o 350 000 mkw. powierzchni sprzedaży hipermarketów na całym świecie do 2022 roku, zmniejszenie asortymentu o 15 proc. do 2020 roku, otwarcie 2700 sklepów convenience do 2022 roku. Produkty marki własnej mają za dwa lata stanowić jedną trzecią sprzedaży. 

 

 
 
 
 
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6798
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    17,49

  • Min

    10,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.