Polskie Jadło nie chce sprzedawać w sieciach handlowych, ze względu na niskie marże
Spółka Polskie Jadło chce rozwijać sieć franczyzowych pierogarni i przydrożnych restauracji - poinformował w rozmowie z PAP Jan Kościuszko, prezes firmy. Przyszłe wyniki spółka będzie osiągać na działalności produkcyjnej, rozwoju sieci franczyzowych pierogarni, obiektów przydrożnych i dostawie pierogów m.in. do stacji benzynowych.
Uruchomienie produkcji było jednym ze sposobów na uniezależnienie się od sytuacji na rynku restauracyjnym. - Zakończyliśmy inwestycję w wytwórnię pierogów, na ukończeniu jest hala produkcyjna konfitur w Czechowicach Dziedzicach" - powiedział prezes.
Dodał, że spółka będzie chciała je sprzedawać głównie we własnych punktach. - Ukierunkowujemy się do stworzenia sieci bazy sprzedażowej własnych produktów z maksymalnym pominięciem udziału usług sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowych, ponieważ marże i systemy sprzedażowe czynią handel tam mało opłacalnym. Będziemy chcieli przede wszystkim sprzedawać nasze wyroby we własnych restauracjach oraz w uruchamianych w systemie franczyzy pierogarniach. Przede wszystkim stawiamy na ekskluzywne wyroby: konfitury, pasztety, wędliny" - powiedział Kościuszko.
Przeczytaj także:
- Chcemy w ciągu najbliższego roku zaistnieć w 50-80 nowych miejscach z pierogami. Kilka tygodni temu ruszyła największa pierogarnia, zorientowana na obsługę do 700 osób dziennie; już obsługuje średnio około 100 osób dziennie" - powiedział Kościuszko.
Polskie Jadło rozpoczęło dostawy mini pierogów do sieci stacji benzynowych Lotosu. W pierwszym okresie dostawami objęte będą punkty przy stacjach zlokalizowanych na wybrzeżu oraz stacjach przy autostradzie A4. - Dokonaliśmy pierwszych dostaw do Lotosu. Myślę, że do połowy przyszłego roku będzie już możliwość objęcia dostawami całej sieci. Sądzę, że 50-80 punktów w pierwszym półroczu zostanie uruchomionych" - powiedział Kościuszko.
Przeczytaj także:
Polskie Jadło chce rozwijać sieć restauracji przy autostradach. Spółka podpisała umowę dzierżawy z GDDKiA terenów, na których powstaną dwie przydrożne restauracje przy autostradzie A4 Kraków-Szarów, w miejscowościach Zakrzów i Podłęże. Obecnie spółka prowadzi dwa MOP-y. Planuje uruchomienie kolejnych.
Spółka podała, że we wrześniu 2010 roku skonsolidowane przychody wyniosły 1,03 mln zł, a zysk 191 tys. zł. W analogicznym okresie 2009 roku spółka miała 311 tys. zł straty przy przychodach na poziomie 651 tys. zł. Po trzech kwartałach 2010 roku spółka ma 2,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, 0,16 mln zł EBIT i 1,56 mln zł straty netto. W analogicznym okresie 2009 roku przychody wyniosły 12,7 mln zł, a zysk operacyjny prawie 3 mln zł, a zysk netto 1,1 mln zł.
Polskie Jadło planuje kapitałowo przejąć spółkę Kooperator, swojego głównego franczyzobiorcę. W sierpniu spółki podpisały umowę konsolidacyjną, na mocy której Polskie Jadło przejęło pełną kontrolę finansową i operacyjną nad Ko-operatorem. Ko-operator do tej pory był głównym franczyzobiorcą spółki Polskie Jadło. Firmy dodatkowo współpracowały przy realizacji i wprowadzaniu na rynek projektów gastronomicznych.


- 19:59 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- 16:34 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- Sb 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.