PARTNERZY PORTALU

Ponad 60% handlowców myśli o zmianie pracy

Autor: MK 17 maja 2021 14:58

Ponad 60% handlowców myśli o zmianie pracy Handlowcy krytycznie odnoszą się do działań prowadzonych przez pracodawców, które mają na celu podnoszenie motywacji, fot. shutterstock

Z badania firmy HRK wynika, że ponad 60% handlowców myśli o zmianie pracy w nadchodzących miesiącach. Jak walczyć z niską motywacją działów sprzedaży?

  • 55% ankietowanych handlowców nie jest zadowolonych z obecnego miejsca pracy
  • 63% badanych planuje zmianę miejsca zatrudnienia w nadchodzącym półroczu;
  • 32% ankietowanych straciło pracą w czasie trwania epidemii COVID-19
  • 60% handlowców uczestniczących w badaniu określiło swój poziom motywacji jako niższy, niż przed wybuchem pandemii
  • 21% ankietowanych określiło swój obecny poziom motywacji do pracy jako niski

HRK S.A. przeprowadziła badanie „Hybrydowy handlowiec” mające na celu określenie zmian jakie zaszły w codziennej pracy handlowców oraz pokazanie wpływu pandemii COVID-19 na warunki zatrudnienia na stanowiskach sprzedażowych.

W TOP 5 czynników motywacyjnych wskazanych przez ekspertów ds. sprzedaży pojawiły się dodatkowe dni wolne, vouchery zakupowe, dodatkowe prowizje od sprzedaży, sprawna i jasna komunikacja oraz wspólna analiza sytuacji rynkowej. Dopiero na 6. miejscu wymieniono wyznaczanie niższych celów sprzedażowych;

Pandemia COVID-19 zmieniła codzienność wielu branż. W ramach badania „Hybrydowy handlowiec” firma HRK S.A. zapytała osoby pracujące na stanowiskach sprzedażowych w różnych branżach, o to jak zmienił się sposób ich funkcjonowania w pracy. Wyniki badania pokazują duże zmiany, jakie nastąpiły na skutek ograniczeń wprowadzonych w celu walki z epidemią koronawirusa. 

Mniejsze wynagrodzenia, mniej benefitów

 Aż 32% biorących udział w badaniu straciło w ostatnim roku pracę. Niepewność wywołana epidemią przełożyła się także na obniżenie wynagrodzeń i ograniczenie benefitów – z takimi sytuacjami spotkało się 26% badanych handlowców. Nie są to jedynie problemy, z którymi borykają się pracownicy działów sprzedaży. 55% badanych narzeka na utrudniony kontakt z klientem, 45% wskazuje, że realizacja ich celów zagrożona jest przez wstrzymanie planowanych projektów. 39% ankietowanych wskazuje, że trudność w codziennej pracy sprawia im brak stabilizacji. Pracownicy działów sprzedaży narzekają również na pracę w trybie zdalnym i hybrydowym. 26% ankietowanych za utrudnienie uważa także brak umiejętności budowania relacji z partnerami biznesowymi za pomocą narzędzi zdalnych. 

Pandemia oraz wymuszona przez nią praca w trybie zdalnym i hybrydowym sprawiła, że handlowcy byli zmuszeni do wykształcenia nowych kompetencji. Aż 61% zapytanych o to, jakiego typu nowe umiejętności musieli przyswoić w ostatnim roku, wskazało rozmowę z klientem przez telefon. 40% ankietowanych uważa, że ważnym aspektem ich pracy jest umiejętność radzenia sobie ze stresem, 37% wskazało na prowadzenie działań sprzedażowych w internecie, a 29% ankietowanych stwierdziło, że ważną dla nich obecnie kompetencją jest umiejętność budowania swojego wizerunku w social media. 







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10850
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.