PARTNER PORTALU

Ponad 60% handlowców myśli o zmianie pracy

Autor: MK 17 maja 2021 14:58

Ponad 60% handlowców myśli o zmianie pracy Handlowcy krytycznie odnoszą się do działań prowadzonych przez pracodawców, które mają na celu podnoszenie motywacji, fot. shutterstock

Z badania firmy HRK wynika, że ponad 60% handlowców myśli o zmianie pracy w nadchodzących miesiącach. Jak walczyć z niską motywacją działów sprzedaży?

- Część organizacji od razu po wybuchu pandemii wdrożyła system szkoleń online, aby pomóc swoim pracownikom w skutecznym wykonywaniu zadań w nowej rzeczywistości. Firmy, w których proces sprzedaży, ale też widoczność produktu są bardzo ważne, coraz częściej tworzą zespoły trenerów wewnętrznych, którzy pracują indywidualnie z konkretnymi osobami, zwracając uwagę na aspekty pracy wymagające poprawy lub rozwoju – mówi Monika Wojciechowska, Business Unit Manager HRK FMCG. - Wiele firm wspiera również aktywnie swoich pracowników proponując dostęp do platform e-learningowych, jednak to od pracownika zależy, czy chce z niego korzystać, czy potrafi wygospodarować w swoim kalendarzu czas na zgłębienie nowej wiedzy i tajników sprzedaży – dodaje Wojciechowska. 

Problem z motywacją

Zmiany spowodowane przez COVID-19 miały również negatywny wpływ na motywację pracowników działów handlowych. Przed pandemią 60% handlowców twierdziło, że poziom ich motywacji do pracy jest wysoki. Obecnie, jedynie 34% ankietowanych stwierdziło, że ma wysoką motywację do realizacji swoich zadań. Handlowcy krytycznie odnoszą się także do działań prowadzonych przez pracodawców, które mają na celu utrzymanie i podnoszenie motywacji. 40% ankietowanych uznało, że działania prowadzone przez ich pracodawców w ogóle nie mają wpływu na nich motywację. Tylko 13% uważa, że działania firm w tej sferze zasługują na najwyższą ocenę. 

- Z naszego badania „Komunikacja i przywództwo w czasie pandemii” wynika, że pracownicy bardziej cenią to, jak są traktowani w miejscu pracy, niż benefity takie jak bilety na wydarzenia kulturalne czy „owocowe środy”. 43% biorących udział w tym badaniu stwierdziło, że jasna i dwustronna komunikacja stanowi podstawę działań, pozwala na wymianę doświadczeń i informacji, a także pozwala na wyjaśnienie sobie wątpliwych treści. Podobne wyniki uzyskaliśmy w badaniu „Hybrydowy handlowiec”. W pytaniu otwartym dotyczącym tego, w jaki sposób pracodawca może motywować pracowników działów handlowych, znalazły się odpowiedzi takie jak częstsze rozmowy, transparentne komunikowanie zmian czy czytelne zasady wynagradzania i premiowania – komentuje Sylwia Kościuszko, Senior Project Manager i Coach, pracująca w HRK Assessment & Development Center. 

 Badanie przeprowadzono metodą CAVI wśród 230 ankietowanych pracujących na stanowiskach sprzedażowych w branżach takich jak FMCG, produkcja, budownictwo, transport i logistyka, retail, farmacja, bankowość, energetyka, life science, IT i telekomunikacja oraz nieruchomości.  

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9143
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.