Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ponad 7 tys. sklepów zniknęło z rynku w ubiegłym roku

Kurczy się rynek sprzedaży detalicznej. Na przestrzeni ostatniego roku liczba sklepów spadła z 311,9 tys. w 2013 roku do poziomu 304 tys. w 2014 roku. Stanowi to spadek o 2,2 proc. W całym 2014 roku wykreślono 27,3 tys. punktów detalicznej sprzedaży. Jednocześnie zarejestrowano nieco ponad 20 tys. Oznacza to, że tylko w ostatnim roku liczba sklepów zmniejszyła się o ponad 7,3 tys. W badaniu nie uwzględniono punktów sprzedaży na bazarach i targowiskach - wynika z analizy przygotowanej przez wywiadownię gospodarczą Bisonde Polska D&B Polska.
Reklama
Najbardziej dynamicznie spadła liczba sklepów ze sprzętem radiowo-telewizyjnym i IT. Szacuje się, że aktywnie działa ich blisko 4,7 tys. Na przestrzeni ostatniego roku ich liczba skurczyła się o 6,2 proc. Pod tym względem niechlubne, drugie miejsca zajmują sklepy owocowo-warzywne. Pierwszą trójkę z najbardziej dynamicznym spadkiem zajmują księgarnie.

Nieznacznie wzrosła natomiast liczba punktów z alkoholem. Tych przybyło o 1,7 proc. Szacuje się, że na koniec 2014 roku na polskim rynku działało 5,6 tys. sklepów z alkoholem.

Warto podkreślić, że nieznacznie, poniżej 1 proc. spadała liczba cukierni i ciastkarni, a także sklepów motoryzacyjnych. Pod względem ilości w Polsce najwięcej działa sklepów ogólnospożywczych - 75,8 tys. i odzieżowych 28,6 tys. Pierwszych ubyło o 2,8 proc., drugich 2,4 proc.

Warto podkreślić, że w ostatnim roku znacząco przybyło zarejestrowanych sklepów internetowych. Tych zarejestrowano 6545. Jednocześnie wyrejestrowano 4976, co stanowi wzrost o 1569 sklepów internetowych w ciągu ostatniego roku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.