Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ponad połowa osób pracujących w branży FMCG nie chce zmieniać pracy

Aż 83 proc. firm z sektora FMCG zwiększyło zatrudnienie w czasie pandemii. Główne obszary rekrutacji nowych pracowników to marketing, sprzedaż oraz finanse i księgowość – wynika z badania „Zmiany w organizacjach spowodowane COVID-19” przeprowadzonego przez HRK.
Reklama

Znaczna część firm z branży FMCG zamierza kontynuować rekrutacje również w 2021 roku (62 proc.). 

Ponad połowa respondentów (54 proc.) nie odczuwa motywacji i potrzeby zmian zawodowych. Zaledwie 20 proc. zmieniło pracę w czasie pandemii.

Po ponad roku od wybuchu pandemii, kilku lockdownach i wreszcie względnej stabilizacji na rynku pracy firmy dokonują kolejnych podsumowań zysków i strat spowodowanych przez koronawirusa i coraz odważniej planują działania na nadchodzące miesiące. Jak wynika z badania HRK, firmy z branży FMCG mimo pandemii nie odnotowały znaczących strat. 90 proc. organizacji oceniło rok 2020 jako dobry lub bardzo dobry biznesowo.

Jak pokazały badania, mimo pandemii większość firm kontynuowała wcześniej przyjętą politykę benefitów, awansów i wynagrodzeń. Aż 97 proc. organizacji nie zmieniło zasad premiowania pracowników, 93 proc. utrzymało dotychczasowe zasady przyznawania awansów.

79 proc. przebadanych firm utrzymało wynagrodzenia na wcześniej zaplanowanym poziomie, a tylko 21 proc. wstrzymało tymczasowo podwyżki lub przesunęło ich wypłacanie w czasie. Z kolei 17 proc. organizacji wprowadziło niewielkie zmiany w oferowanych pakietach benefitów, a 83 proc. utrzymało benefity bez zmian.

całość na pulshr.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum