PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Popularyzacja v-commerce zachęci osoby starsze do zakupów online

Autor: dlahandlu.pl 17 kwietnia 2018 09:25

Według raportu Gemius, w 2017 r. 54 proc. z pośród 26,5 mln internautów w Polsce robiło zakupy za pośrednictwem Internetu, co jest wzrostem o 4 p.p. w stosunku do roku 2016. Wartość polskiego ryku e-commerce wyceniona została na ok. 40 mld zł, natomiast do końca 2020 r. ma to być aż 70 mld zł. Do tak gwałtownego zwiększenia wartości może przyczynić się popularyzacja inteligentnych asystentów głosowych, którzy już dziś za oceanem stanowią ważna część sprzedaży internetowej, nazwaną „v-commerce”.

W Stanach Zjednoczonych 57 proc. osób posiadających smart speakera dokonało za jego pośrednictwem transakcji w Internecie. Daje to ponad 22 mln kupujących – niewiele mniej niż liczba Polaków korzystających z Internetu.
Polskie sklepy internetowe znajdują się przed tą „rewolucją” – pojawienie się na sklepowych półkach pierwszego asystenta głosowego mówiącego w języku polskim planowane jest jeszcze w tym roku. 
Inteligentni asystenci głosowi, ze względu na swoją wszechstronność, stanowią produkt przeznaczony do wielu grup docelowych, wśród których na szczególną uwagę zasługują osoby starsze. Jest to grupa społeczna w której wyraźnie widać oznaki cyfrowego wykluczenia. Dla osób w podeszłym wieku obsługa tradycyjnego komputera jest zacznie utrudniona bądź wręcz niemożliwa. – Interakcja z głosowym asystentem może stanowić dla ich bardziej intuicyjny i „naturalny” sposób na interakcję ze światem, który przechodzi dziś transformację cyfrową – mówi Maciej Ossowski z Kogifi, współtwórca pierwszego polskiego asystenta głosowego.  W 2017 r. mniej niż co czwarty Polak powyżej 65 r. życia korzystał z Internetu.Z globalnych badań przeprowadzonych w 2017 r. przez Lionbrige na wynika, że 50 proc. osób po 55 roku życia posiada, bądź jest zainteresowanych, nabyciem smart speakera.

Raport Gemius pokazuje, że najczęściej obecnie zamawianymi przez Internet produktami są ubrania (73 proc. wskazań), książki, płyty i filmy (70 proc.) i sprzęt RTV (58 proc.). Na drugim końcu skali znajdują się np. produkty spożywcze, które kiedykolwiek kupiła, bądź zamierza nabyć w przyszłości zaledwie co piąta osoba kupująca przez Internet. – Po nawiązaniu współpracy z siecią handlową, asystent, któremu podyktuje się listę zakupów, będzie mógł je od razu nabyć z dowozem do domu. Jest to rozwiązanie, które sprawdza się za granicą, gdzie przez asystentów głosowych najczęściej zamawia się jedzenie i nie ma przeszkód, by funkcjonowało ono w polskich realiach – mówi Maciej Ossowski z Kogifi. Pojawienie się inteligentnego asystenta zintegrowanego z polskimi systemami będzie więc szczególnie ważne dla branż wyspecjalizowanych w sprzedaży artykułów spożywczych (sklepy ogólnospożywcze, fast-foody, sklepy ze zdrową żywnością). Oprócz nich, w krajach w których pojawili się asystenci wzrosła sprzedaż w branżach związanych z podróżami (hotele, przeloty, taksówki), sprzedażą biletów i rezerwacją miejsc (kina, restauracje, koncerty, niestandardowe przeżycia), dystrybucją multimediów (filmy, e-booki, książki, muzyka) czy bankowoścą (przelewy internetowe). 


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO



OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7510
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,47

  • Min

    0,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.