Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poradnik: Jak chronić sklep internetowy przed cyberatakami

Najczęstszymi rodzajami ataków, które dosięgają e-commerce są złośliwe oprogramowania i wirusy, ale również ataki typu DDoS i ransomware. Eksperci od cyberbezpieczeństwa oraz sami właściciele e-sklepów potwierdzają fakt, że słabym ogniwem są również zaniedbania w obszarze bezpieczeństwa ze strony pracowników.
Reklama

- O bezpieczeństwo e-sklepu należy dbać przez cały rok. Okresem, w którym sklepy internetowe są szczególnie narażone na cyberatak jest czas przedświątecznych zakupów oraz inicjatywy typu Black Friday i Cyber Monday – mówi Oleg Daroszewski, menedżer ds. rozwoju biznesu w Grey Wizard. - To właśnie wtedy sklepy internetowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem, nie tylko klientów, ale również hakerów, chcących wykraść to, co najcenniejsze - dane osobowe. 

Ze statystyk amerykańskiego National Cyber Security Alliance (NCSA), aż 60% małych firm, które doświadczyły cyberataku nie są w stanie przetrwać na rynku dłużej niż 6 miesięcy – mówi Oleg Daroszewski z Grey Wizard.

Jak zmniejszyć ryzyko cyberataku w e-commerce? Przede wszystkim należy zadbać o edukowanie pracowników w obszarze bezpieczeństwa. Ograniczyć indywidualny dostęp pracowników do poszczególnych informacji. Bardzo często to właśnie pracownicy są ogniwem zapalnym cyberataku. Należy także chronić informacje takie jak dane z karty kredytowej.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.