Poradnik: Jak przyciągnąć i przywiązać do siebie klienta

Prognozy ekspertów wskazują, że w 2018 roku może zostać zamkniętych kilkanaście tys. sklepów. Handel napotyka nowe wyzwania, co szczególnie widać w dużej liczbie zamykanych obiektów w 2017 roku i bankructwach aż 50 sieci handlowych na całym świecie.
Handlowcy bronią się szukając nowych sposobów, aby przyciągnąć i przywiązać do siebie klienta. Proces wiąże się z poszukiwaniem tego, czego kupujący oczekują najbardziej, a to prowadzi do komfortowej dla klienta sytuacji rodzącej wiele okazji. Oto pięć najbardziej prawdopodobnych strategii:
1. Więcej darmowych usług
Darmowe próbki, choć wciąż chętnie przyjmowane, są już passe. Obecnie klienci mogą spodziewać się darmowych terapii kosmetycznych, konsultacji czy kursów. Aby korzystać z tego typu usług nie trzeba nawet dokonywać zakupu.
2. Dokładniejsze oferty i propozycje
Rynek handlowy adaptuje masowo sztuczną inteligencję, by dzięki gromadzonym danym móc pozwolić markom lepiej adresować oferty do klientów i dopasować się dokładnie do ich preferencji. Dla kupujących wiąże się to z krótszymi i efektywniejszymi wyprawami na zakupy. Alibaba używa systemu FashionAI - interaktywne ekrany proponują kolejne towary bazując na tym, co przymierza klient. Aplikacja działa bez kamery, jedynie ma podstawie informacji z metek.
3. Więcej za mniej czasu
Handlowcy zorientowali się już, że to czas jest obecnie najdroższą walutą. Dlatego zmieniane są formaty sklepów, pozwalając na wdrażanie takich pomysłów jak ekspresowe kolejki, nowy design usprawniający wizytę lub posiłki na wynos umieszczone przy wejściu.
4. Więcej okazji
Sklepy zaczynają oferować specjalne ceny swoich produktów przy zakupie kilku sztuk, pojawiły się też oferty kupna wielu towarów w jednej cenie. Nowym pomysłem jest nielimitowany dostęp do towarów i usług sklepu w zamian za niewielką, stałą opłatę.
5. Mniej irytacji
Branża handlowa zdaje sobie sprawę, co doprowadza klientów do szału. Tu prym wiodą zwroty: Walmart stworzył specjalną aplikację, Mobile Express Returns, przy pomocy której klient wprowadza informacje i dokonuje szybkiego zwrotu przy ekspresowej kasie. Serwis Happy Returns obsługuje niezadowolonych z zakupów online klientów wielu sieci - jest darmowy i nie wymaga paragonów.
Więcej na propertynews.pl