Poradnik: Jak przygotować e-sklep na święta?

Autor: dlahandlu.pl 17 grudnia 2020 11:29

Poradnik: Jak przygotować e-sklep na święta? fot. shutterstock

Planując strategię sprzedażową na okres świąteczny, należy pamiętać, że wzmożona aktywność konsumentów rozpoczyna się zazwyczaj wraz z początkiem listopada. Aby przygotować e-sklep na święta trzeba działać dwukierunkowo. Z jednej strony zadbać o techniczną optymalizację sklepu, z drugiej – postawić na skuteczną i przemyślaną promocję - radzą eksperci MerService z Grupy OEX.

Nawet najlepiej wyposażony e-sklep ani najlepsze promocje nie zwiększą sprzedaży, jeśli podczas zakupów pojawią się problemy techniczne. Aspekty, o które należy zadbać, mając na uwadze zwiększony ruch w sklepie online, to m.in.: odpowiednio szybkie ładowanie strony www, wydajny serwer, czytelny i prosty w obsłudze UX, przemyślany system zwrotów (najlepiej z długim terminem), jak najwięcej opcji płatności i dostawy.

Optymalizacja sklepu to jedno, ale zwiększenie sprzedaży możliwe jest także dzięki odpowiedniej promocji w sieci. Dobrym pomysłem będzie włączenie reklamy Google Ads lub Allegro Ads. Kampanie produktowe i tekstowe od lat należą do najskuteczniejszych strategii promocji e-commerce’ów przed świętami – właśnie ze względu na ich szybki efekt - radzą eksperci z MerService z Grupy OEX.

Innym sposobem na podbicie sprzedaży będą kampanie pop-uowe, czyli okienka wyskakujące po wejściu na stronę sklepu. Nakierowują one klienta na konkretne kategorie lub produkty. Trzeba jednak pamiętać, że pop-upy bywają irytujące – szczególnie te, które trudno zamknąć.

Sprawdzonymi sposobami na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przed świętami, są też content marketing oraz e-mail marketing. W szczególności warto wykorzystać zewnętrzne publikacje oraz firmowego bloga. Formaty „skrojone” pod bożonarodzeniowe zakupy to m.in.: poradniki w stylu: „Co kupić pod choinkę zapalonemu biegaczowi?”, recenzje „Wielki test tabletów do 500 zł”, listy prezentowe, np. „5 pomysłów na podarunek dla majsterkowicza”, newslettery z ciekawymi propozycjami świątecznych upominków.

Potężnym wsparciem kampanii sprzedażowych na święta w branży e-commerce są również media społecznościowe. Narzędzia, z których warto korzystać, to m.in. sponsorowane posty, stories na Instagramie, czy kampanie Facebook Ads. Tego rodzaju usługi nie tylko pomagają budować trwałe relacje konsumentów z marką, ale także generują dodatkowy ruch do serwisu sprzedażowego, zwiększając liczbę konwersji.

Zwiększeniu sprzedaży przed świętami sprzyja również pozycjonowanie. Choć, co do zasady ma ono charakter długofalowych kampanii, przed świętami warto zoptymalizować sklep na najpopularniejsze wówczas słowa kluczowe. Taki zabieg z pewnością pomoże zwiększyć ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania - wskazują specjaliści z MerService z Grupy OEX.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6078

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,99

  • Śr

    5,33

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.