Poradnik: Jak przygotować e-sklep na święta?

Planując strategię sprzedażową na okres świąteczny, należy pamiętać, że wzmożona aktywność konsumentów rozpoczyna się zazwyczaj wraz z początkiem listopada. Aby przygotować e-sklep na święta trzeba działać dwukierunkowo. Z jednej strony zadbać o techniczną optymalizację sklepu, z drugiej – postawić na skuteczną i przemyślaną promocję - radzą eksperci MerService z Grupy OEX.
Nawet najlepiej wyposażony e-sklep ani najlepsze promocje nie zwiększą sprzedaży, jeśli podczas zakupów pojawią się problemy techniczne. Aspekty, o które należy zadbać, mając na uwadze zwiększony ruch w sklepie online, to m.in.: odpowiednio szybkie ładowanie strony www, wydajny serwer, czytelny i prosty w obsłudze UX, przemyślany system zwrotów (najlepiej z długim terminem), jak najwięcej opcji płatności i dostawy.
Optymalizacja sklepu to jedno, ale zwiększenie sprzedaży możliwe jest także dzięki odpowiedniej promocji w sieci. Dobrym pomysłem będzie włączenie reklamy Google Ads lub Allegro Ads. Kampanie produktowe i tekstowe od lat należą do najskuteczniejszych strategii promocji e-commerce’ów przed świętami – właśnie ze względu na ich szybki efekt - radzą eksperci z MerService z Grupy OEX.
Innym sposobem na podbicie sprzedaży będą kampanie pop-uowe, czyli okienka wyskakujące po wejściu na stronę sklepu. Nakierowują one klienta na konkretne kategorie lub produkty. Trzeba jednak pamiętać, że pop-upy bywają irytujące – szczególnie te, które trudno zamknąć.
Sprawdzonymi sposobami na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przed świętami, są też content marketing oraz e-mail marketing. W szczególności warto wykorzystać zewnętrzne publikacje oraz firmowego bloga. Formaty „skrojone” pod bożonarodzeniowe zakupy to m.in.: poradniki w stylu: „Co kupić pod choinkę zapalonemu biegaczowi?”, recenzje „Wielki test tabletów do 500 zł”, listy prezentowe, np. „5 pomysłów na podarunek dla majsterkowicza”, newslettery z ciekawymi propozycjami świątecznych upominków.
Przeczytaj także:
Potężnym wsparciem kampanii sprzedażowych na święta w branży e-commerce są również media społecznościowe. Narzędzia, z których warto korzystać, to m.in. sponsorowane posty, stories na Instagramie, czy kampanie Facebook Ads. Tego rodzaju usługi nie tylko pomagają budować trwałe relacje konsumentów z marką, ale także generują dodatkowy ruch do serwisu sprzedażowego, zwiększając liczbę konwersji.
Zwiększeniu sprzedaży przed świętami sprzyja również pozycjonowanie. Choć, co do zasady ma ono charakter długofalowych kampanii, przed świętami warto zoptymalizować sklep na najpopularniejsze wówczas słowa kluczowe. Taki zabieg z pewnością pomoże zwiększyć ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania - wskazują specjaliści z MerService z Grupy OEX.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 12:16 Biedronka: Dbałość o rzetelne informowanie klientów i stosowanie najlepszych...
- 12:04 Agata Sekuła w zarządzie EPP. Odpowie za pozyskiwanie współinwestorów dla...
- 12:02 Galeria Młocimy inauguruje nowy sposób robienia zakupów - poprzez streamingi...
- 12:00 DHL Express przygotowany na duże wzrosty w e-commerce
- 11:46 Grupa Muszkieterów uruchomiła kolejnych 14 Bricomatów
- 11:37 ARC: Już niemal połowa Polaków deklaruje, że chce się zaszczepić na COVID-19
- 11:28 ZM Pekpol wprowadza 27 produktów bezglutenowych
- 11:24 Panattoni wybuduje park logistyczny w gminie Swarzędz
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Żerań), 68.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Targówek (Bródno), Toruńska, 54.50 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Horbaczewskiego, 47.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Krzyki-Partynice (Krzyki), Gliniana, 56.05 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.