PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Poradnik: Jak usprawnić employer branding

Autor: dlahandlu.pl 16 stycznia 2018 11:19

Poradnik: Jak usprawnić employer branding Fot. Shutterstock.com

Monitorowanie sytuacji na rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi monitoringu mediów to nowe możliwości dla pracodawcy. Dzięki temu można szybciej i skuteczniej zbudować silną markę pracodawcy oraz na bieżąco radzić sobie ze wszystkimi zmianami, które zachodzą wokół firmy.

Internet dysponuje milionami źródeł, tysiącami forów, ogłoszeń o pracę, komentarzy itd. Z takim nawałem danych nie poradzi sobie nawet duży zespół HR. Z pomocą przychodzi monitoring mediów. Na rynku dostępne są narzędzia, które umożliwiają zebranie tych wszystkich informacji, bez potrzeby tracenia czasu na ręczne przeszukiwanie.

Dane Google Trends z ostatnich 10 lat wskazują, że w 2017 roku liczba zapytań na hasło “pracodawca” cieszyła się niemal 2,5-krotnym wzrostem w porównaniu do roku 2008. Wykonana przez Newspoint analiza popularności frazy “marka pracodawcy”, wykazała ponad 1400% wzrost jej popularności na przestrzeni 8 lat: od średnio 5 artykułów miesięcznie w roku 2010 do aż 72 artykułów w 2017 roku. Świadomość firm co do wagi postrzegania organizacji na rynku pracy wzrasta.

Coraz większe znaczenie w firmach ma aktywność pokolenia millenialsów – to oni zaczynają tworzyć najliczniejsze grono pracowników. Są bardzo aktywni w social mediach. Dużo komentują. Liczy się dla nich tu i teraz. Trudno ich utrzymać w jednym miejscu pracy. Świat wirtualny postrzegają na równi z realnym. Skracają dystans w stosunku do osób zarządzających. Jest to nowe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za employer branding i pozytywny wizerunek marki.

Employer branding jest bardzo ważny w dzisiejszych czasach. Kandydaci chcą poznać swojego przyszłego pracodawcę zanim podpiszą z nim umowę. Dzięki monitoringowi mediów firma sama może znaleźć kandydatów, zadbać o swój wizerunek, jako pracodawcy oraz natychmiast reagować na sytuacje kryzysowe. Zebrane dane pozwalają dowiedzieć się, jak jest postrzegana i co można zrobić, aby działania w zakresie employer brandingu były skuteczniejsze.

5 sposobów na usprawnienie employer brandingu za pomocą monitoringu mediów:

Dowiedz się, co o Tobie myślą
Ucz się od najlepszych
Pierwszy znajdź kandydatów
Zwalcz kryzys zanim się rozwinie
Analizuj i wyciągaj wnioski

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Jaruś 2018-01-19 08:28:26

    Dowiedz się, co o Tobie myślą,Ucz się od najlepszych, Pierwszy znajdź kandydatów,Zwalcz kryzys zanim się rozwinie,Analizuj i wyciągaj wnioski.Jestem pewien , że identyczne słowa czytałem w artykule magazynu online marketing, ale to pewnie prawda uniwersalna. Myślę , że to klucz do tego by usprawnić employer brandind i odnosić sukcesy.

  • OK 2018-01-18 09:45:07

    "Pierwszy znajdź kandydatów"

    dlaczego mieliby pracować u mnie?



    najwyższe wynagrodzenie?

    możliwość b. dobrego zarabiania?



    ps. ludzie nie pracują w np. google bo jest fajna atmosfera (bo jest) ale dlatego że dooobrze płacą.



    kierownik lidlaka zarabia średnią krajową - to mają przeciętnego Janusza za kierownika sklepu, a nie najlepszych

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,50

  • Śr

    1,89

  • Min

    1,27

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8002
Ilość aktualnych ofert: 475155

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.