Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poradnik: Jak uwiarygodnić sklep internetowy?

Według najnowszego raportu Gemius - "E-commerce w Polsce 2015", dla e-konsumentów najbardziej liczą się opinie o danym sklepie, możliwość płatności przy odbiorze towaru czy przyznane certyfikaty.
Reklama

Według osób badanych, najbardziej wiarygodne są opinie innych użytkowników o danym sklepie internetowym. Uważa tak 59% z zapytanych osób. Wydaje się to oczywiste, ponieważ szybciej zaufamy czemuś, co zostało już przez kogoś przetestowane i dodatkowo ocenione pozytywnie. Należy jednak pamiętać, że w Internecie każdy z nas może zamieścić opinię, która niekoniecznie będzie zgodna z rzeczywistością. Do recenzji innych użytkowników należy podchodzić zatem z pewną dozą ostrożności. Ogromny wpływ opinii na zachowanie konsumentów od dawna zauważają marketingowcy, dlatego często możemy spotkać się z ocenami wygenerowanymi sztucznie. Warto więc konfrontować opinie w kilku niezależnych źródłach. Z drugiej strony sprzedawca zlecający popularną „szeptankę”, czyli generowanie komentarzy i opinii powinien mieć świadomość, że jej nieprofesjonalne prowadzenie może sklepowi jedynie zaszkodzić.

Drugim najpopularniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów jest udostępnianie płatności przy odbiorze – tak orzekło 38% respondentów. Jeżeli prowadzicie sklep internetowy i nie posiadacie takiej opcji dostawy, warto rozważyć jej wprowadzenie. Kluczem do sukcesu jest poczucie bezpieczeństwa klientów, nawet jeśli będzie wiązało się to z dodatkowymi kosztami i opóźnieniu w otrzymaniu pieniędzy.

Kolejnym istotnym elementem jest pełna i jasna informacja o możliwości zwrotu i reklamacji towaru – tak odpowiedziała co trzecia zapytania osoba (34%). Warto przy tym pamiętać, że opis tych procedur nie tylko wpływa pozytywnie na poziom sprzedaży, ale jest wymagany przez prawo. Jeśli sprzedawca nie poinformuje klienta o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, to konsument automatycznie może to zrobić w ciągu 12 miesięcy!

20% badanych jako czynnik uwiarygadniający e-sklepy wskazało także znaki jakości i certyfikaty zaufania, które pojawiają się na stronach sklepu.

- Certyfikaty mają oczywiście znaczenie dla konsumentów, ale warto pamiętać aby nie popaść w skrajność. Zdarzają się sklepy, które prezentują na stronie kilka rozmaitych znaków, których wiarygodność jest, delikatnie ujmując, dość wątpliwa – komentuje Rafał Bugajski.

Blisko co szósta zapytana osoba (15%) zwraca również uwagę na regulamin sklepu internetowego, czyli podstawową umowę łączącą klienta i sprzedawcę. W tym wypadku z pewnością istotny będzie kształt dokumentu i podanie wszystkich niezbędnych informacji. Profesjonalny i pełny regulamin wskazuje, że sprzedawca traktuje klienta poważnie i zna obowiązujące przepisy, co jest pierwszym krokiem do ich przestrzegania.

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum