Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poradnik: Jak zredukować koszty wysyłania przesyłki w sklepie online

Posiadając sklep online, właściciel powinien mieć na uwadze jak ważnym aspektem jest odpowiedni dobór firmy kurierskiej oraz realizacja zwrotów, nie zapominając o bonifikatach dla klienta.
Reklama

Jak zbudować ofertę dotyczącą wysyłania przesyłek w sklepie online?

Zbadanie rynku konkurentów

Należy zapoznać się z ofertami prezentowanymi przez konkurencyjne sklepy online. Mogą posłużyć, jako dobry wskaźnik odpowiedniego doboru oferty dla klienta. Warto wziąć pod uwagę wielkość porównywanego e- sklepu. W zależności od wielkości oferty będą się różniły – im większa ilość realizowanych przesyłek – tym korzystniejsza stawka od przewoźnika.

Możliwość wyboru, w jaki sposób klient chce wysłać przesyłkę

Możliwe rozwiązania to przede wszystkim firma kurierska, poczta polska, pozostawienie w tzw. skrytce pocztowej bądź odbiór osobisty. Oczywiście właściciel e-sklepu nie jest zobligowany do przedstawienia wszystkich rozwiązań. Ma możliwość wybrania jednej z wyżej wymienionych. Istotną kwestią jest dobór odpowiedniego rozwiązania do sprzedawanego produktu. Do skrytki pocztowej trudno zapakować szafę, a firma kurierska nie przetransportuje biżuterii.

Ustalenie kosztu przesyłki i narzucenia marży

Sprzedawca może skorzystać z 3 rozwiązań. Narzucić klientowi cenę 100% za przesyłkę, zaoferować darmową przesyłkę lub podzielić procentowo ten koszt (np. koszt przesyłki 12.50 netto zł, z czego klient ma zapłacić 8 zł, a o 4,50 jest podwyższany koszt produktu).

Przygotowanie promocji dla klientów

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest przygotowanie promocji dla klientów, umożliwiając im darmową przesyłkę po przekroczeniu ustalonej przez e-sprzedawcę kwoty. Jest to chwytliwy motyw mobilizujący do zwiększenia wydanych środków w e-sklepie.

Wybór odpowiedniej firmy kurierskiej

Kurierzy, którzy dostarczają przesyłki do klienta, poniekąd są nieformalną wizytówką firmy. Bardzo ważne jest wybranie firmy, która w sprawny i bezpieczny sposób dostarczy towar z punktu A do punktu B. Badania ujawniają, że 55% klientów (wg raportu Gemius ) nie wraca do sklepu online, gdy ma złe doświadczenia z firmą kurierską.

Jak przygotować reklamacje i zwroty?

Płynna realizacja zwrotów jest bardzo istotnym aspektem, według ustawy dotyczącej praw konsumentów, (która weszła w życie w grudniu 2014r.) obecnie posiadamy 14 dni na zwrot towaru. Koszt przesłania zwracanego przedmiotu zazwyczaj leży pod stronie klienta. Nieliczne sklepy internetowe proponują takie rozwiązanie np. Zalando. Warto pamiętać o tym, że klient bywa niecierpliwy i płynność zwrotu gotówki jest faktem, o którym będzie pamiętał. Jeśli w tej kwestii zadowolimy klienta, istnieje większe prawdopodobieństwo, że do nas wróci.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum