Poradnik: Lojalny klient… bezcenne

Lojalny konsument to skarb, o czym przekonuje się każdy detalista, który podlicza wydatki na promocję i pozyskanie nowych klientów. Jednocześnie coraz trudniej zachęcić do korzystania z programów lojalnościowych. Jak taki program powinien wyglądać, żeby pozwalał skutecznie zatrzymać klientów?
W programach lojalnościowych uczestniczy 41 proc. Polaków - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia. W porównaniu do wyników poprzedniej edycji badania widoczny jest spadek odsetka uczestników – o 6 pkt. proc. Jednocześnie, w porównaniu z ubiegłymi latami uczestnicy programów lojalnościowych częściej deklarują, że udział w programach ma wpływ na ich zachowania zakupowe – aż 66 proc. badanych przyznaje, że program skłonił ich do robienia (większych) zakupów w danej sieci lub u danego partnera. Programy nadal spełniają więc swoją kluczową rolę, ale funkcjonująca od wielu lat formuła się wyczerpuje, dlatego organizatorzy systemów stoją przed pytaniem: co dalej?
Lojalność zdefiniowana na nowo
Badania pokazują, że człowiek podejmuje średnio nawet kilkaset decyzji dziennie. Wiele z nich dotyczy zakupów. Z pozoru błahe i niewiele znaczące wybory, detaliści i ich partnerzy mogą przekuć w pokaźne zyski. Ale jak to zrobić? Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Uczestnictwo w programach lojalnościowych, które nie spełniają ich oczekiwań i nie dają realnych, szybkich korzyści przestało być dla nich satysfakcjonujące. Aby zdobyć i utrzymać lojalność, konieczne jest zatem zaproponowanie nowego modelu budowania relacji z klientami.
Przeczytaj także:
Polskich konsumentów dobrze definiuje określenie „smart shopperzy” - wciąż poszukują dodatkowych korzyści wynikających z zakupów, a atrakcyjne bonusy wpływają na to, gdzie wydają swoje pieniądze. Potwierdza to badanie Mastercard Omnishopper 2017, w którym wzięli udział również Polacy. Już prawie połowa ankietowanych używa internetu na smarftonie, żeby znaleźć informacje o produktach i ofertach lub porównywać ceny w czasie zakupów. Konsumenci szukają okazji nie tylko w sklepach, ale i w… bankach. Coraz częściej płacą bezgotówkowo, a promocje w postaci zwrotu części poniesionych wydatków sprawiają, że chętniej sięgają po karty płatnicze. Uruchomiony w sierpniu program partnerski Mastercard Priceless Specials jest odpowiedzią na ten trend.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- NASTĘPNA »
-
Monika 2017-02-20 16:37:06
Mieszkam w Skawinie i korzystam już od wielu lat z programu lojalnościowego Złoty Punkt. Zbieram punkty przez cały rok, a na koniec roku odbieram jakąś fajną nagrodę z ich katalogu. Należę do tego procenta ludzi zadowolonych z posiadanej karty.
-
Ola 2017-01-10 16:40:06
Zbieram punkty,ale jeśli przepadają , rezygnuję z takiego sklepu. Wracam do tych sklepow internetowych , w których punkty nie przepadają . Ale i tak porównuję ceny i w rezultacie kupuję tam gdzie taniej i gdzie przesyłka od rozsądnej kwoty jest darmowa.
- Nd 18:34 Zakopane: Mimo zakazów otworzyła się największa na Krupówkach restauracja
- Nd 18:24 Prezydent: Rozumiem zniecierpliwienie ludzi obostrzeniami, ale przepisy...
- Nd 18:14 KiK w 2020 otworzył 56 sklepów i ma podobne plany na ten rok
- Nd 16:40 Rok 2021 przyniesie dalszy rozwój sieci 5G i internetu rzeczy
- Nd 12:21 KOWR promuje za granicą polską żywność pomimo pandemii
- Nd 11:13 Badanie: Ponad 65 proc. przedsiębiorców uważa, że pandemia trwale zmieni...
- Nd 10:07 Wartość banknotów w Polsce w ciągu dekady potroiła się
- Sb 14:50 Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.