Poradnik: Prosta i przejrzysta oferta podnosi sprzedaż

Podczas tegorocznego Forum Branży Łazienkowej, o motywacjach i decyzjach zakupowych Polaków podczas remontu łazienki, opowiadał Marcelin Matusiak, Industrial Team Manager GfK Polonia.
Zdaniem Marcelina Matusiaka gwarancją sukcesu sprzedaży jest prosta i przejrzysta oferta. Obok niej, wymienił wiarygodność sprzedawcy w oczach klienta. Podkreślał również wagę takiej argumentacji sprzedawcy, która doprowadzi do zmiany myślenia klienta o remoncie i z koszmaru, stanie się on jego marzeniem. Kluczem do uzyskania tego jest dobre poznanie „wizji” klienta, z którą przychodzi on do salonu.
Dodatkowo, jak podkreślał Marcelin Matusiak, mówienie do klienta o remoncie przez pryzmat podniesienia jakości życia zwiększa jego skłonność do zakupu w zakresie od 18% do 24% w zależności od kategorii produktu i segmentu klientów.
Tylko 6% badanych przez GfK Polonia dociera do końca procesu remontowego z tą samą wizją, którą mieli na początku. - To efekt podejmowanych przez nich na każdym etapie remontu kompromisów – tłumaczył. Aż 74% badanych podało, że preferowanym miejscem zdobywania informacji o produktach są hipermarkety i dyskonty budowlane. W następnej kolejności wymieniono Internet (sklepy, aukcje, blogi, producenci, YT) – 58%, sklepy i salony łazienkowe – 48% oraz wykonawców, projektantów, jako źródło informacji o produktach – 11%.
Na potrzeby raportu, GfK Polonia przebadało także respondentów w zakresie wspomnianych czynników wpływających na wybór miejsca zakupu. Wśród nich znalazły się:
Przeczytaj także:
- obsługa w punkcie sprzedaży, doradztwo – tu respondenci wskazali na wyższość salonów w stosunku do kanału DIY według wagi 32% do 18%,
- oferta asortymentowa – salony / DIY: 22% do 26%,
- oferowane usługi, wykonawca – salony / DIY: 20% do 8%,
- aranżacja sklepu, ekspozycje – salony / DIY: 19% do 14%,
- lokalizacja sklepu – salony / DIY: 7% do 34%.
Szczególnie dziwić mogą różnice w przypadku asortymentu oraz lokalizacji. Jak tłumaczył Marcelin Matusiak: - Badani nierzadko wiedzieli dobrze, gdzie w okolicy znajduje się market budowlany, ale nie potrafili wskazać, gdzie – choć czasem dużo bliżej – znajduje się salon z wyposażeniem łazienek. To pokazuje jak działa komunikacji marketingowa marketów i na jaką skalę jest prowadzona. Myślę, że to lekcja do odrobienia dla salonów – dodawał prowadzący.
Marcelin Matusiak pokazał także różnice w podejściu do wyboru i zakupów łazienkowych w zależności od tego, czy klient „chce” czy „musi”. Według badań pierwsza grupa kieruje się chęcią zmiany, większym budżetem, nie spieszy się w podejmowaniu decyzji, długo szuka inspiracji i informacji, dopuszcza dłuższy czas realizacji remontu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- Wt 20:33 KPRM zaprasza polskie firmy do Europejskiej Koalicji na Rzecz Ekologicznej...
- Wt 18:39 Jak Amazon zmieni układ sił w e-handlu?
- Wt 18:16 Akcja promująca nowy Danone w Żabce zakończona przed czasem
- Wt 18:06 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- Wt 17:05 31 polskich firm w rankingu najszybciej rozwijających się firm "Financial Times"
- Wt 16:52 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
- Wt 16:35 21 obiektów po serwisach samochodowych zmieni szyld na Media Expert
- Wt 15:37 Restauratorzy są uporczywie nękani? Tak uważa Konfederacja
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.