Reklama
Partnerzy serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poradnik: Wakacje w branży e-commerce – czas na zmianę strategii!

Dla właścicieli e-commerców wakacje to okres posuchy, w którym niewiele się dzieje. Można to jednak zmienić. Na jakie rozwiązania warto postawić? Oto kilka porad.
Reklama

Tylko „Back to School”?

Wiele sklepów e-commerce przygotowuje się na okres nazywany „Back to School”. W ostatnich latach stał się on dla nich prawie tak ważny jak przedświąteczna gorączka zakupowa. Jest to czas otwierający najlepsze miesiące z punktu widzenia sprzedaży. Wielu z Was powie, że poprzedzający go czas wakacji to okres posuchy w e-commerce i po prostu trzeba go przeczekać. Oczywiście są branże przeżywające w tym okresie boom zakupowy, np. turystyka, a także takie jak np. FMCG, które w zasadzie utrzymują podobny poziom sprzedaży przez cały rok, natomiast dla większości sklepów wakacje oznaczają zastój. Można sobie jednak poradzić z tą sytuacją.

Pomóż podjąć decyzję

W branży e-commerce, przede wszystkim powinniśmy dostosować swoje strategie do warunków panujących podczas wakacji. Dobrą praktyką jest np. wydłużenie czasu zwrotu produktu. Osoba wyjeżdzająca na 14-dniowy urlop będzie miała problem z podjęciem decyzji zakupowej, ponieważ może się obawiać, czy zdąży odebrać i ewentualnie zwrócić zamówiony produkt w określonym okienku czasowym. Wydłużenie okresu na jego zwrot lub wymianę może zatem zachęcić do zakupów..

Postaw na mobile

Kolejny, ważny element strategii działań marketingowych w okresie wakacyjnym to przeniesienie środków marketingowych z desktopu na mobile. Wychodząc na plaże większość osób nie zabiera ze sobą laptopa, natomiast ze smartfonem zazwyczaj się nie rozstaje. Dzięki danym gromadzonym przez operatorów oraz właścicieli aplikacji mobilnych jesteśmy w stanie wyodrębnić grupę osób, która z dużym prawdopodobieństwem właśnie rozpoczęła swój urlop. Wiedza ta pozwala nam precyzyjniej dobierać grupę, do której chcemy dotrzeć z danym przekazem reklamowym. Możemy skoncentrować się właśnie na osobach, które przebywają na urlopie lub wyłączyć tę grupę. Wszystko zależy od branży jaką się zajmujemy i do kogo skierowane są nasze produkty. 

…i social media

W wakacje wzrasta także skuteczność kanałów social media. Więcej osób ma czas na aktywności w serwisach społecznościowych. Dlatego warto rozważyć w tym okresie także przeprowadzenie kampanii na Facebooku, Instagramie lub YouTubie. Można do takich działań wykorzystać potencjał influencerów, którzy potrafią w skuteczny sposób przekonać swoich fanów do zakupu danego produktu.

Wybieraj precyzyjnie

Warto pamiętać o wykorzystywaniu kanałów, które docierają do konsumenta „tu i teraz”, by na bieżąco informować o aktualnych działaniach sklepu, np. sezonowych wyprzedażach. Jeśli decydujemy się w lipcu i sierpniu na wysyłanie komunikatów mailowych do naszej grupy subskrybentów lub kupujemy możliwość wysyłki zewnętrznej zazwyczaj jej efektywność jest niższa niż w  innych miesiącach. Mniej ludzi odbiera maile lub czyta je po kilku dniach, gdy zawarte w nich informacje nie są już aktualne. Rozwiązaniem tego problemu są np. notyfikacje WebPush. Ta technologia umożliwia precyzyjne dotarcie do użytkownika, który wcześniej wyraził zgodę na otrzymywanie od nas komunikatów marketingowych. Realizując wysyłkę push notyfikacji możemy dotrzeć do wszystkich użytkowników, którzy aktualnie przebywają przy komputerze lub będą przy nim w określonym czasie. W praktyce dzięki WebPush możemy m.in. zorganizować wyprzedaż – nawet w określonych godzinach –  i zaprosić naszych użytkowników na tzw. „happy hours”.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.