Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Porażka Amazona. Koncept Fresh rozczarował

Amazon położył kres ekspansji swoich bezgotówkowych supermarketów Fresh w Wielkiej Brytanii, ponieważ sprzedaż jest rozczarowująca, a koszty zbyt wysokie. To poważna porażka dla amerykańskiego giganta handlu detalicznego.
Reklama

Dziesiątki niewykorzystanych lokalizacji

Amazon powstrzymał brytyjską ekspansję sieci supermarketów Fresh, której pierwszy punkt został otwarty w marcu 2021 roku. 

Początkowo Amazon planował setki podobnych sklepów w Wielkiej Brytanii, ale po zaledwie 19 lokalizacjach porzuca swoje ambicje. Mówi się, że Amazon przerwał negocjacje w sprawie dziesiątek nowych lokali i zrezygnował z poszukiwania kolejnych, donosi "The Sunday Times". Tylko tam, gdzie umowy najmu zostały już podpisane, zostaną otwarte nowe placówki.

Zbyt wysokie koszty formatu Fresh

Mówi się, że sprzedaż w supermarketach bezgotówkowych jest poniżej oczekiwań, a koszt nowoczesnej infrastruktury jest zbyt wysoki, aby konkurować z innymi sklepami typu convenience. Obecna sytuacja gospodarcza z pewnością nie pomaga: brytyjscy konsumenci borykają się z dwucyfrową inflacją i bardzo gwałtownymi podwyżkami cen żywności. Ponadto mówi się, że zarząd przechodzi restrukturyzację i według "Business Insider" narastają napięcia z Whole Foods, organiczną siecią przejętą przez Amazon w 2017 roku.

Plany odnośnie konceptu Fresh zostaną zweryfikowane za około półtora roku. Oznacza to jednak, że Amazon w dużej mierze rezygnuje z Wielkiej Brytanii: kilka miesięcy temu gigant e-commerce już ogłosił zamknięcie wszystkich swoich sklepów 4-stars oraz punktów Amazon Books.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum