Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Pracownicy ocenili pracę w sieci Netto

- Sytuacja na rynku pracy w branży handlowej jest obecnie bardzo trudna dla pracodawców. Od dłuższego czasu mierzymy się z problemami kadrowymi – mówi Roman Borecki, manager Działu HR w sieci handlowej Netto. – Dlatego lepsze niż w ubiegłym roku wyniki Barometru są dla nas źródłem satysfakcji.
Reklama

Netto co roku przeprowadza anonimową ankietę, mającą na celu poznanie nastrojów wewnątrz firmy. W tegorocznej edycji „Barometru” wzięło udział 3 799 pracowników, czyli 85 procent wszystkich osób zatrudnionych w Netto. Każdy aspekt ujęty w ankiecie pracownicy oceniali w skali od 0 do 100 punktów – im wyższa nota, tym lepiej dany obszar jest postrzegany przez respondentów.

Pracownicy Netto uważają, że mają wpływ na wykonywaną przez nich pracę – ten obszar uzyskał średnią na poziomie 74 punktów. Jeszcze wyżej oceniają swoją wiedzę oraz umiejętności potrzebne do rzetelnego i prawidłowego wypełniania codziennych obowiązków (81 punktów), mają także jasność, co do zakresu zadań, za które są odpowiedzialni (82 punkty). Wysokie oceny tych aspektów są silnie związane z poczuciem sensu wykonywanej pracy, co przekłada się na ogólne poczucie satysfakcji i zadowolenia z sytuacji w miejscu zatrudnienia.

Jasno stawiane cele, umiejętność słuchania, informowanie zespołów o ważnych zmianach i planach na przyszłość – te kompetencje kierowników są szczególnie wysoko oceniane przez pracowników Netto. Ponad trzy czwarte wypowiadających się w badaniu ma poczucie, że razem ze swoimi zwierzchnikami realizuje zadania, wyznaczone w trakcie indywidualnych rozmów pracowniczych, dotyczących dalszego rozwoju.

Pracownicy doceniają atmosferę panującą w poszczególnych zespołach – są otwarci na wprowadzanie ulepszeń do codziennych zadań (78 punktów). Nowo zatrudnieni mogą z kolei liczyć na przyjazne przyjęcie przez kolegów (83 punkty), co pozwala znacznie szybciej
i łatwiej zaaklimatyzować się w nowym miejscu. Pracownicy Netto rozumieją także, iż w branży handlowej należy dbać o klienta, dlatego na co dzień troszczą się o jego najwyższe zadowolenie (84 punkty). Zarówno kierownicy, jak i pozostali pracownicy, starają się pracować zgodnie z wartościami Netto, stąd w sieci sklepów jest miejsce na różnorodność (75 punktów) i realizowanie swoich pasji, a także istnieje możliwość zachowania odpowiedniej równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym (71 punktów).

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum