Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Praktiker wciąż traci w Polsce

W 2012 roku sieć Praktiker zanotowała w Polsce sprzedaż netto na poziomie 181,4 mln euro. To spadek aż o 12,3 proc. like-for-like w porównaniu do poprzedniego roku. Zdaniem przedstawicieli sieci, jest to winą złej sytuacji gospodarczej w całej Europie. Z drugiej jednak strony ostatnie miesiące roku pozwalają sądzić, że sytuacja ta ulegnie zmianie. Duży wpływ na gorsze wyniki sieci mają także zmiany kursów walutowych.
Reklama
W skali całej grupy Praktiker zanotował spadek sprzedaży netto na poziomie 5,6 proc. (do 3 mld euro z 3,18 mld w ubiegłym roku). Firma podjęła jednak działania naprawcze, co przyczyniło się do znacznego zwiększenia wskaźnika EBIT oraz EBITDA (wzrost w stosunku do ubiegłego roku o, kolejno, 75,9 proc. oraz 65,7 proc.).

W 2012 roku sieć Praktiker w Polsce powiększyła się o 1 sklep. Obecnie liczy ona 25 marketów. Łączna powierzchnia sprzedaży sieci to 194,4 tys. mkw.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum