PARTNERZY PORTALU

Prawie połowa Polaków odłożyła zakupy w galeriach, czekając na ich otwarcie

Autor: PAP 15 maja 2021 08:48

Prawie połowa Polaków odłożyła zakupy w galeriach, czekając na ich otwarcie Zdaniem Macieja Tygielskiego z Modern Commerce, sporej grupie konsumentów mogło brakować możliwości oglądania towaru i kontaktu z ekspedientem. Fot. Shutterstock

Blisko 52 proc. ankietowanych odłożyło zakupy w galeriach podczas lockdownu do czasu ich ponownego otwarcia - wynika z badania przeprowadzonego przez platformę analityczno-badawczą UCE RESEARCH. Wśród osób, które zrobiły zakupy w lokcdowanie 60,05 proc. kupowało w e-sklepach.

Z ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego przez UCE RESEARCH dla Grupy Modern Commerce wynika, że w czasie ostatniego lockdownu, gdy sklepy stacjonarne w galeriach handlowych były zamknięte, blisko 52 proc. ankietowanych odłożyło zakupy do czasu ponownego otwarcia wyżej wymienionych obiektów.

Zdaniem Macieja Tygielskiego z Modern Commerce oznacza to, że sporej grupie konsumentów mogło brakować możliwości oglądania towaru i kontaktu z ekspedientem, przez co finalnie większość wolała zaczekać na tradycyjne zakupy. "Trzeba zwrócić uwagę na to, że galerie handlowe pełnią już nie tylko rolę sprzedażową, ale też rozrywkowo-rekreacyjną. Polacy uwielbiają chodzić po tego typu obiektach i oglądać różnego rodzaju towary, czasem nawet bez wyraźnej intencji zakupowej" - ocenił.

Polacy kupowali w e-sklepach

Jak podał główny analityk UCE RESEARCH Krzysztof Zych, prawie 46 proc. badanych nie powstrzymało się przed zrobieniem zakupów w lockdownie.

Z badania wynika, że wśród osób, które nie odłożyły zakupów do czasu ponownego otwarcia galerii, ponad 60 proc. dokonało ich zamiennie w e-sklepach. "Z kolei 37,9 proc. z ww. grupy nie skorzystało z e-zakupów i wybrało inne kanały niż galerie handlowe i sklepy internetowe" - podano.

Według Tomasza Czajki z Modern Commerce, najprawdopodobniej ta grupa nie była w pełni zdecydowana na zakup produktów online. "Należy pamiętać o tym, że ubrania, dodatki, kosmetyki czy buty często są kupowane impulsywnie" - ocenił.

Jak dodał, brak możliwości otrzymania produktu natychmiast często powoduje utratę chęci jego nabycia, wzmaga potrzebę przemyślenia wyboru a nawet w ogóle zmianę preferencji zakupowej.

Z badania wynika ponadto, że po ponownym otwarciu galerii, w grupie osób, która nie odłożyła zakupów do czasu ich otwarcia, 37,2 proc. nadal zamierza robić zakupy w e-sklepach, odmiennego zdania jest 25,5 proc. "Możliwość kupowania produktów zarówno w centrach handlowych i w internecie wskazało 17,2 proc. badanych, natomiast 20,1 proc. nie miało jeszcze wyrobionego zdania na ten temat" - podano.

Duża grupa pozostanie w internecie 

Według Tygielskiego, przy takim wyniku branża będzie mogła mówić o sukcesie, bo konkretna grupa została przekonana do zakupów online. "Prognozuję, że wśród niezdecydowanych osób znaczny odsetek będzie je realizować, oczywiście to, że niektórzy wrócą do galerii, wcale nie musi oznaczać, że właśnie tam dokonają zakupów" - wskazał.

Jak zaznaczył, od kilku już lat konsumenci oglądają towary na żywo, ale kupują je online, bo tak jest taniej.

Raport powstał na podstawie badania CAWI, zrealizowanego przez UCE RESEARCH dla Grupy Modern Commerce. Przeprowadzono je w dniach 08-10 maja 2021 r. na próbie 1148 dorosłych konsumentów w wieku 18-65 lat, reprezentatywnej pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania, wykształcenia oraz regionu.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10693
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    7,22

  • Min

    5,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.