Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prawie połowa towarów luksusowych na świecie jest kupowana przez Chińczyków

Zgodnie z raportem opublikowanym przez firmę Fortune Character, największą grupą narodowościową kupującą w zeszłym roku dobra luksusowe na świecie byli Chińczycy. Udział konsumentów z Chin w zakupach towarów luksusowych na świecie wyniósł w zeszłym roku 46 proc. Konsumenci z Państwa Środka przeznaczyli na te zakupy łącznie 106 mld dol.
Reklama

Chińczycy robią zakupy głównie za granicą i rosną one z roku na rok. W 2014 r. obywatele Chin podczas wyjazdów zagranicznych przeznaczyli na towary luksusowe 81 mld dol - było to 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki rosną wraz ze wzrostem liczby osób wyjeżdzająca za granicę. W Chinach wzrasta ona ponad 20 proc. rocznie. Liczba turystów z Chin wzrosła z 53 mln w 2010 r. do 117 mln w 2014 r. Średnia kwota przeznaczana przez turystów za granicą jest najwyższa na świecie i wynosi 632 dol. - zazwyczaj wydane na dobra luksusowe.

Jednocześnie zdaniem autorów raportu, podczas gdy tradycyjne firmy produkujące dobra luksusowe upowszechniły się, w wyższym segmencie tych towarów pojawiło się więcej miejsca na nowe marki. Dla przykładu aż 67 proc. zamożnych Chińczyków uważa, że tradycyjne marki towarów luksusowych nie są już w rzeczywistości takimi towarami. Według nich tylko marki zaliczane do wyższego segmentu tych towarów można uznać za towary luksusowe. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.