PARTNER PORTALU

PRCH: 33 proc. badanych robi zakupy w wolne niedziele na stacjach benzynowych

Autor: PRCH/REDI Magazyn 17 czerwca 2018 22:25

PRCH: 33 proc. badanych robi zakupy w wolne niedziele na stacjach benzynowych

70% badanych deklaruje, że wolny czas spędza w weekendy najczęściej w domu, a 59% wybiera odpoczynek na łonie natury, 17 proc. idzie do restauracji a 19 proc. do kina. Spędzanie wolnego czasu w galeriach handlowych deklaruje 13% badanych - wynika z badania zrealizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, agencję komunikacji marketingowej ITBC Communication oraz agencję badawczą SW Research. Badanie zawiera opinie konsumentów dotyczące postrzegania zakazu handlu oraz związanych z tym zwyczajów i preferencji zakupowych.

Według 68% badanych, wprowadzenie ustawy ograniczającej handel w niedziele nie wpłynęło na ilość czasu spędzanego z rodziną. 28% respondentów natomiast ma teraz więcej czasu dla rodziny (34% w grupie badanych posiadających dzieci w wieku 6-12 lat).

52 proc. badanych dostrzega większy ruch w soboty przed wolnymi niedzielami, a 30 proc. dostrzega większy ruch w piątki poprzedzające niedziele objęte zakazem. 7% respondentów nie dostrzega takiej zmiany od czasu wprowadzenia ustawy. Wzmożony ruch w piątki i soboty częściej dostrzegają mieszkańcy większych miast.

Przeczytaj także:

65 proc. badanych stara się robić zakupy w inne dni niż niedziele, 19 proc. robi zakupy częściej, 15 proc. robi zakupy online, 15 proc. robi zakupy w sklepach otwartych w niedziele, 7 proc. nie ma zdania. Ci którzy robią zakupy w niedziele, kupują w średniej wielkości sklepach osiedlowych (44 proc.), małych sklepikach osiedlowych (50 proc.), stacje benzynowe 33 proc. oraz inny sklep 13 proc. 

Badani wśród największych wad wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele wskazują przede
wszystkim na ingerencję w wolny wybór (48%), wzmożony ruch w piątki i soboty (47%), a także
pozbawienie rozrywki, jaką były niedzielne wyjścia do galerii handlowej (21%). Ponad jedna czwarta
badanych nie dostrzega żadnych wad ustawy ograniczającej handel. 39% respondentów zgadza się
z wprowadzeniem ustawy ograniczającej handel w niedziele. 37 proc. jest temu przeciwnych, a 24 proc. badanych nie ma zdania. Wśród najmłodszej grupy badanych, niezdecydowanych jest aż 31%, a wśród mieszkańców wsi ustawę popiera 44% badanych. Również rodzice dzieci w wieku 13-18 lat są grupą, w której ustawa znajduje poparcie większe od średniej (44%).

W niedziele objęte zakazem w centrach handlowych otwarte mogą być wszystkie punkty prowadzące
działalność o charakterze usługowym. rozrywkowym oraz gastronomicznym przy jednoczesnym zamknięciu wszystkich pozostałych sklepów. 43% ogółu badanych popiera to rozwiązanie, 25 proc. jest przeciw, a 31 proc. jest obojętnych. Wśród badanych z miast o wielkości 200-500 tys. mieszkańców odsetek ten wynosi 51%.

33% badanych zdarzyło się odwiedzić centrum handlowe w niedziele objęte zakazem handlu. Spośród nich: 36 % skorzystało z oferty rozrywkowej, 30% - gastronomicznej, 28% - usługowej, a 16% wzięło udział w wydarzeniach specjalnych organizowanych przez centra handlowe.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9004
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,98

  • Śr

    5,31

  • Min

    4,21

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.