PRCH: popieramy zakaz obsługi klientów bez maseczek

Autor: PAP 7 sierpnia 2020 15:08

Popieramy zapowiadane przez Ministerstwo Zdrowia wprowadzenie normy prawnej, która pozwoli nie obsłużyć klientów nieposiadających masek ochronnych na terenie lokali w centrach handlowych - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych w piątek w komunikacie.

"Właściciele i zarządzający centrami handlowymi, pracownicy lokali handlowych znajdujących się w galeriach handlowych, a przede wszystkim klienci muszą mieć pewność, że zasady bezpieczeństwa są przestrzegane" - czytamy.

Polska Rada Centrów Handlowych wskazała, że popiera zapowiadane przez Ministerstwo Zdrowia wprowadzenie normy prawnej, która pozwoli nie obsłużyć klientów nieposiadających masek ochronnych na terenie lokali w centrach handlowych.

"Rekomendacją PRCH jest sformułowanie przepisów prawnych umożliwiających prawo do odmowy obsługi klienta bez maski lub przyłbicy, jak również prawo do niewpuszczania takich osób na teren lokalu znajdującego się w centrum handlowym" - napisano.

"W przypadku, kiedy klient odmówi przestrzegania regulacji nieodzowna jest pomoc właściwych organów kontroli, w szczególności Straży Miejskiej i Policji" - dodano.

Wedle PRCH zakupy w obiektach handlowo-usługowych są i będą bezpieczne, jeśli wszyscy będą respektować obowiązujące regulacje. "Konieczność uzupełnienia zapisów ustawy i rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia wynika z troski o bezpieczeństwo wszystkich klientów i pracowników obiektów handlowych" - podano.

W ocenie Rady w przypadku egzekwowania przepisów aktualnie obowiązującego Rozporządzenia regulującego zasady przebywania w miejscach publicznych, a w szczególności w obiektach handlowych, właściciele, zarządcy i najemcy centrów handlowych nie mają żadnych uprawnień do wyciągania konsekwencji wobec klientów lekceważących zasady bezpieczeństwa epidemicznego.

"Nie istnieją podstawy prawne np. do niewpuszczenia na teren sklepu, czy odmowy obsługi klienta, który nie posiada zakrytych ust i nosa" - napisano.

Rada poinformowała, że z sondażu +Zakupy podczas epidemii+ przeprowadzonego przez Uniwersytet Opolski wśród klientów wybranych centrów handlowych pod koniec maja br., wynika m.in., że aż 87 proc. badanych zabezpiecza się używając własnych środków ochrony (płyn do dezynfekcji, maseczki, rękawice), jak również ze środków oferowanych przez sklepy korzysta 92 proc. badanych.

"Niepokój podczas zakupów u 79 proc. respondentów budzi nieużywanie przez innych kupujących środków zabezpieczających, a u 76 proc. nieutrzymywanie bezpiecznej odległości pomiędzy klientami. Zwiększenie egzekwowania obowiązku zakrywania nosa i ust, czy dystansu społecznego w przestrzeni publicznej jest konieczne i powinno wynikać z jasnych przepisów prawa" - czytamy.

Polska Rada Centrów Handlowych podała, że wspiera wszelkie działania mające na celu bezpieczeństwo klientów i pracowników handlu. "Z jej inicjatywy i z honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Rozwoju, w czerwcu br. rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna +Bezpieczeństwo - Kupuję To!+ skierowana do klientów, zarządców i najemców centrów handlowych, promująca bezpieczne zachowania w galeriach handlowych, kinach, czy restauracjach #kupujeBezpiecznie" - czytamy.(PAP)

pgo/ je/

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6281
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,49

  • Śr

    6,82

  • Min

    4,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.